3 februari 2011

En present

.
.
Otippat

En fin sak med människor är att de ibland är helt oberäkneliga. Man tror att man känner någon, utan och innan, och så plötsligt visar det sig att så icke är fallet!
Spännande!

Darlingen fyller år snart och samma visa är det varje år. Vad sjutton skall man köpa?! Känns som om han redann har allt, och finns det något han inte har, och vill ha, kan han liksom köpa det själv. Alltså blir det svår att köpa en grej, brukar nästan alltid satsa på någon form av upplevelse, en kort resa, en natt på hotell eller något liknande. Sedan har jag ju förstås köpt ett par exakt likadana skidglasögon som han nyss köpt, en bok han redan läst, en CD samling han redan hade och en tröja som "gick fetbort"...

I år hade jag tänkt mig en kort skidtripp till Sälen, men nops, någon barnvakt fanns inte att frambringa, så den idén gick i stöpet. Vad köper man då, då? Ingen aning hade jag, tills hjärtat helt otippat en dag ligger och läser Sköna Hem och säger -En sådan här kan du köpa till mig i födelsedagspresent om du vill!
-Vilken då? Säger jag, och kollar tidningen. Något förvånad, konstaterar jag att min goa man just har önskat sig en uppochnedvänd kanin uppe på en fågel från Men at work!!!






Minst sagt otippat, men jag tycker själv att de är übersöta, så om jag får tag i någon sådan, så kommer en av dem alltså att inom kort flytta in i det stora fönstret på övervåningen hemma hos oss!

Han läser inte bloggen (säger han i alla fall) så en överraskning lär det ju bli i alla fall hoppas jag!

Ha en skön kväll!
.
.
.

5 kommentarer:

Dr Molly sa...

Håller med din make! Jättefina! Hade gärna införskaffat om dom va lampfötter! Tipsa gärna om var du hittar dom! Kram

Sjöbris o vita ting sa...

Vilket oväntat önskemål från en man, men ack så fin och häftig. Bara att passa på och slå till. Får du inte tag i någon, så funkar alltid tex en herrgårdsweekend. Finns otroligt många fina outforskade herrgårdar ute i landet. Lycka till!

Milla sa...

Men vilken tokcharmig sak!! Supercool på nåt vis. Ett bra val tycker jag!
Jag fyller själv år om nån vecka och får frågan vad jag önskar mig... jag kan ju komma på 1000 saker men att tipsa sin man att köpa, hm, han har gått på nitar förr. Ska jag skicka honom till Tullhuset måntro och köpa nåt?? Jag har ju inte varit där själv än....

Anonym sa...

Coolt!

Eva

Camillasnyahem sa...

Den finns att beställa från Urban living:

http://urbanliving.se/show_product.php?p_id=2119

Related Posts with Thumbnails