6 februari 2011

En liten paus kanske det blir

.
.
"Lider" av fullständig bloggtorka just nu....

OMG snacka om i-landsproblem!
Hur som helst känner jag mig ärligt talat helt tom, finns liksom inget att ge i bloggen just nu. Inte ett uppslag, ingen inspiration, inte sugen på att fota, har inget att fota heller för den delen, förutom vår lilla solstråle förstås, som jag aldrig kan få nog av att fota!



Jag läser andras bloggar, och ser att det finns så många, som gör allt så mycket bättre än vad jag gör. Det hämmar mig just nu, jag bara jämför mig med andra hela tiden...



 
Kanske vänder det snart, och viljan att dela med mig av mina tankar och bilder återvänder. Här hemma ser det precis ut som det gjorde för några veckor sedan, inte en pryl har bytt plats, och inte en endast ny grej har flyttat in. Just nu vill jag bara fokusera på Lillan och min familj, pyssla om dem och njuta av varje stund vi är tillsammans! Är ledig nästan hela veckan, så skönt,
 skall bara mysa och göra roliga saker med min lilla tjej!
Vi har inget planerat, gör det som faller oss in!


Jag kommer inte att läsa några bloggar den närmaste tiden, och egna inlägg kommer jag bara att göra när jag känner att jag har något, som Ni bara inte får missa!

So long girls!

24 kommentarer:

Anonym sa...

God kväll!
Tycker att du har en så sund inställning till bloggen, familjen,ja livet. Man skall väl skriva, inspirera när det "finns där" och inte bara påtvinga fram något.
Kul att du är narkossköterska, från en annan ssk...

mammaxtre sa...

Vilken fin lilltjej du har.
Livet handlar om prioriteringar, så är det bara. Hoppas att inspirationen skall infinna sig snart igen. En skön ledighet önskar jag dig.

A House With A View sa...

Om du vill avstå bloggen för att vara med familjen så tycker jag det är jättesunt, det tar mycket tid att göra inlägg, kika runt hos bloggkollegor osv. Men jämför dig inte med andra, om du skulle göra inlägg som dem vore det inte lika roligt att titta in här :) Det är just din personliga prägel som gör bloggen intressant! Och angående elaka bloggtroll som skriver om inlandsproblem så sätt på dig en pansarrustning och skydda dig mot dem. De bara medför negativ energi!

Önskar dig en alldeles strålande vecka!

Kraaaaaaaaam aka

Anonym sa...

Sund inställning, och jag fick i alla fall en tankeställare när jag såg det där med "..spending alla day ...."

/Anne

Anonym sa...

Åh Nej!
Din blogg är ovanlig och snäll du blandar bra och man mår bra framförallt när man läser din blogg.
Men vi förstår Dig!!!
Hoppas du inte slutar helt???SNÄLLA HELENA!!!
Kram från sybersyster

eva sa...

MYCKET BRA INSTÄLLNING DU HAR.NJUT NU MED DIN DOTTER.SKRIV NÄR DU KÄNNER FÖR DET.MÅSTE SÄGA ATT DET ÄR EN HÄRLIG BLOGG DU HAR.
EVA

Anonym sa...

Tack för allt du tills nu har delgett oss! Din blogg är den trevligaste att läsa. Du verkar vara en trygg och sund tjej som vet vad som är viktigast i livet. Att allt inte handlar om konsumtion och inköp har gjort att man valt att följa din blogg! Hoppas att vi snart får "se" lite mer av dig. Lycka till med badrummet//Pernilla

Anonym sa...

Åh vad tråkigt, kommer sakna dina inlägg !
Om jag bara fick välja en enda blogg att följa skulle det vara din, för du har en sån skön inställning tycker jag ! Och så är du duktig på att fota och skriver roliga inlägg ! :)
Jag kommer vänta troget om du får lust att blogga igen ! *hoppas* :)

Kram Kicki I Åre

Anonym sa...

Hej!
Så synd, jag läser bara din blogg varje dag.
Men du kan ju göra inlägg när du känner för det.
Var rädd om din härliga familj, dig själv med så klart.

Kram/Camilla

Therese sa...

Åh, hoppas att inspirationen kommer tillbaka fort. Din blogg är den bästa, just därför att du är så jordnära.
Kikar in troget, tills du är tillbax.

Lenita från Bohuslän sa...

Hej! Har vart inne på din blogg några veckor och jag kan bara säga att jag mår så gott av dina fina inlägg o vackra bilder.Njuter varje dag då jag kan klicka mig in för att se vad du har att dela med dig av idag.Njut med din familj och var bara dig själv.Ser framemot när du skriver igen. Underbara bilder på din lilla skatt som du lagt in idag. Har själv 3 stora söner som jag älskar av hela mitt hjärta. Ta nu hand om dig själv o familjen.Du har en underbar blogg!!! Kram Lenita

Anonym sa...

Vad tråkigt att du känner så, familj är ju alltid viktigast, så det förstår jag. Men ditt bloggande ger nog lite krydda i tillvaron? Sluta inte för att du inte tror du har något att bidra med, för det HAR du! Och bloggandet är ingen tävling, bry dig inte om dom andra.

Du är så mycket bättre för du är inte så där hysterisk i dina inredningstankar. Du går på både förnuft och känsla, månar om din personlighet. Och provocerar inte genom inköp på flera tusentals kronor i veckan...För det är inte vettigt, även om man har råd.

Jag tokgillar din blogg, och hur jag uppfattar dig som person.

Stor Kram
Greta (blev opererad för en vecka sedan, mår bra med det är jobbigt! Tusen tack för ditt stöd ang. narkosen...)

Anonym sa...

Jag förstår dig. Har alltid tyckt att du har sunda tankar. Läser din blogg varje dag och tycker om den för du är så jordnära och rolig. Inrednings- och köphysteri är ytligt och tråkigt i längnden. Jag kommer att gå in ibland för att se om du "är på trån". Lycka till och kram från en gammal syrra.

Hedda sa...

Hej, brukar aldrig kommentera, bara kika på era bloggar. Måste vara ärlig o säga att din blogg först inte lockade mig, då jag inte tyckte den inspirerade (såsom din väninnna Philias vad gäller inredning). Men efter en stunds bloggläsning återvände jag till din, eftersom den känns äkta o har en egen ton (de andra är same same but different). Du verkar jordnära o mogen vilket är befriande bland de andra virrpannorna (som dock är duktiga på fina bilder). Så tro inte att dina inlägg är "tomma" snarare "äkta". Hälsningar Ulrika (som funderar på att starta en "ytlig" blogg :-) )

Anonym sa...

Så sunt, har gillat din blogg men förstår och har STOR respekt för ditt val!
Du har också en yrkesidentitet och behöver säkert inte bekräftelse via inredning...
Tycker att det "svämmar över" på blogg sidan, dvs. tror ALLA att det är styling & inredning som de är bra på utan utbildning!? Det finns även bra yrkesutbildningar för sånt. Men har man yrken som kräver mkt. och en familj, var STOLT & NJUT! Men kom gärna tillbaks, för din blogg ger mer än bara inredning!

Inger sa...

Vi kommer nog alla in i perioder när det känns motigt, energi och ide' löst. Vi kan inte vara på topp jämt. Förnuftigt att ta ett break, familjen är viktigast.
Synd att du jämför dig med andra, det behöver du inte. Följ ditt hjärta och skriv och agera utifrån dig själv. Det räcker långt och vi uppskattar det. Somliga inredningsbloggare verkar tro att de måste tillföra sina läsare något nytt hela tiden eftersom det då finns en Hallelujakör som ger bekräftelser på sin "duktighet."
Jag blir bara ordentligt trött och faktiskt riktigt beklämd när jag ser allt som hela tiden måste uppgraderas, kläder, prylar, möbler, mattor, lampor. Tycker bara att det är så sorgligt med att aldrig vara nöjd. Vilka signaler ger vi vår omgivning, våra barn? Jag slutar att läsa sådana bloggar, de tillför mig ingenting. Överkonsumtion enligt mig.
Jag är mycket inredningsintresserad, men strävar efter balans och jag blir inte impad av dessa förutsägbara inredningar där inte en pryl är fel.

Välkommen tillbaka om och när du känner för det. Strunta i hur andra gör, det blir bäst och mer spännande när du gör på ditt sätt.

Fina kort på lilltjejen!

Jenny sa...

Instämmer med de andra! Du är en skön tjej!! Ha det så gott och njut... men kom tillbaka snart;)

Kram, en kollega

Påwea! sa...

Håller med som så många andra, du har ett skönt sätt att skriva på, som jag verkligen gillar, man får verkligen skratta av sig mellan varven:)
Hoppas du kommer tillbaka, sett inte press på dig själv, det här ska ju va kul:)

Anonym sa...

Neeeejjjjjj!!!!!
Men förstår precis, man måste ha tid. Till SLUT har man tagit alla bilder hemma i varenda vrå, på familj osv. Det tar ju sin tid att skriva och försöka hitta på nåt för varje dag som lockar. Och man kan ju inte skriva i all evighet.
Kram

Anonym sa...

Jag kan förstå hur du tänker. Blir irriterad på mig själv när jag inte helt sällan jämför mig (läs mitt hem) med andra, även om detta dock sker på ett omedvetet plan. När det gäller inredningsbloggar kan jag få prestationsångest (typiskt kvinnligt?) samt känna mig lite trött över hypen av döda ting. Erkänner dock villigt att jag också "går igång" på en vacker tapet, en fin kruka, en snygg kudde, en cool tavla ...

Jag hoppas att du åter finner inspiration och lust att blogga! Du gör det bra!

Take Care

Anonym sa...

Halloj Helena,
Tittar in här lite då och då, hoppas att du ska ha skrivit några rader men nixpix.
Jag har några bloggar som jag läser lite då och då och din är min favorit. Du har en egen stil, inget bla, bla jag har köpt hit och dit utan dina inlägg ger en värme.
Hoppas att allt är bra med dig och din familj samt att det kommer ett litet härligt inlägg snart.


Må så gott
Kramar,
Maria

Hemma hos Katta sa...

Hoppades få se ett nytt inlägg från dig ikväll men jag misstänker att jag och många andra med mig får vänta ett litet tag till...

Förstår dig till fullo! Helst vill man bara leverera nytt, nytt, nytt i bloggen men jag tycker att du bloggar som bäst när du gör just dina personliga inlägg. Lite familj, lite lillan, lite funderingar, lite humor, lite inredning, lite husbygge o.s.v.

Mitt bästa tips är att se till att posta dagens blogginlägg INNAN man börjar surfa omkring och se vad alla andra i bloggvärlden haft för sig under dagen.

Hoppas du hittar ny energi och inspiration snart igen för din blogg är en av mina favoriter, just för att du gör det du gör! =)

Kraam /Katta

Anonym sa...

Hej Helena!
Vi saknar Dig! Men vi har tålamod vi vill att du är redo och mår bra, går före allt.
Går in och kollar läget vill inte släppa Dig för dina kloka ord och fina bilder gav sådant lugn och harmoni.
Kram till Dig Helena
En trogen läsare

Linruz sa...

Hej Helena
Förstår precis hur du känner det.
Jag har också varit inne i en jättesvacka och funderat på bloggens vara eller icke vara.
Men samtidigt har jag svårt att släppa taget då bloggandet har gett mig så många fina vänner.
Jag uppskattar verkligen din blogg och trots att jag har varit dålig på att komentera på sista tiden har jag kikat in.
Hoppas verkligen att du får blogglusten tillbaka.

Related Posts with Thumbnails