4 februari 2011

Badet igen

.
.
This is It!

Jag fortsätter väl att tjata om badrummet lite till då, eftersom några undrar vad jag till slut valde för kakel och golv (det som jag hade svårast att bestämma mig för).

Efter en mängd turer kring olika naturstensalternativ valde jag till slut klinkers till golvet. Bland annat var det svårt att få till tillräckligt stora plattor (utan att betala en större förmögenhet) av natursten och bökigt var det att såga i dem tydligen. Jag gjorde ett litet överslag med mig själv, och kom fram till att sannolikheten att det blir bra ökar om jag inte tar den krångliga naturstenen. Dessutom hittade jag ett klinkers som uppfyllde alla mina önskningar.




Golvet blir således lagt med klinkersen på bilden ovan. Badkaret blir inbyggt och kaklat med samma kakel men en annan storlek.




Väggarna kommer nog att se ut ungefär som de gör i badrummet hemma hos familjen med It´s a house. Vita högblanka, helt släta, avlånga och stora kakelplattor med riktigt tunn vit fog.



Denna kommod och handfat kommer vi att ha, spegeln blir en annan som blir inlagd i kaklet och går hela vägen ner bakom själva porslinsskålen. Vi köpte detta för att använda i huset i Lofsdalen, men nu tar v det här hemma istället, när vi ändå har det i förrådet så att säga. Skönt att slippa den utgiften just nu!
Den här fina kranen kommer att sitta på handfatet och kranarna till duschen och till badkaret kommer att bytas ut och gå i stil med denna

See you!
.
.
.

6 kommentarer:

Stina sa...

Det kommer verkligen att bli fint. Gillar golvet och väggen mycket.:-)
Stina

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Uppochner kaninen/fågeln finns på Trolltyg i Uppsala som ju inte ligger så jättelångt från Västerås!

Kram

Anonym sa...

KOmmer til å bli kjempe fint!
Prøver å bestemme meg for gulv til bad og vaskerom jeg også! Det er virkelig ikke lett!
Heidi

mammaxtre sa...

Vad fint ni kommer att få det. God smak, mycket god smak.

Ha det gott

Anonym sa...

jj

Ylva sa...

åh det där badrummet har jag drömt om! Det är så fint gjort med den där nischen också. Så ska jag ha när vi bygger badrum i källaren (any day now...)

Related Posts with Thumbnails