1 februari 2011

Fler I-landsproblem

.
.
Hello fina vänner

I mitt förra inlägg tyckte någon att jag hade för många I-landsproblem, att jag borde lägga min kraft på annat än att fundera på vilken färg jag skulle ha på soffan, i hallen, eller vad det nu var! Om den typen av frågor, kvalar in under kategorin "Problem", kan jag lugnt skaffa mig fler sådana problem, bara jag slipper riktiga problem. Då menar jag problem som sjukdom, arbetslöshet, ekonomiska trångmål, osämja, ensamhet och brist på lycka.

Hur som haver, har jag väl fått ännu ett I-landsproblem på halsen idag då. Vår kyl/frys har lagt av! Suck! Jag vet, i U-land har de inte ens kyl och frys, men det går bra ändå. Men det gör det inte för oss! Vi är vana att ha kyl och frys, för vi har inte en höna på vinden, en get i boden eller en mjölkko i trädgården!!! Vi har våra ägg, vår ost och vår mjölk i kylskåp, och nu är det trasigt, och det är ett PROBLEM, I-lands eller ej! 

Trött är jag också, så in i vassen, men jag bara måste gå och rädda det som räddas kan i frysen. Alltså blir det inget mer blogga idag, och inte hittade jag någon bild på något snyggt kylskåp heller, så jag ställde mig helt sonika framför vårt kylskåp idag och posade, i Februari-månads, första "Dagens"! Eller vänta nu, gjorde jag verkligen det, eller har jag lånat bilden från Styleroom...
Öööö, minns inte...


Obs!
Jag är inte berusad, om ni nu trodde det!

Kram till Er och på återseende
.
.
,
.

21 kommentarer:

anna sa...

Hahha...så bra!
Så sant, för oss blir det till problem.
Hoppas det löser dig.
Kram anna

C. Tvillingmamma sa...

*hahahha* klockrent. Dyk in hos mig om några veckor så ska jag nog överträffa dig,med mig själv som modell...eller iaf mig som fotograf,vem vet :)

Underbart i alla bekymmer iaf,humor behövs!

mammaxtre sa...

Du är rolig du :-)

Vad trist med trasig kyl och frys. Fy farao. Hoppas det ska lösa sig.

lottasworld.blogg.se sa...

Äsch... om vi inte hade några i-landsproblem hur skulle vi då veta att det fanns några u-landsproblem? Problem har väl alla? Trist skulle det vara annars...
Jag hoppas att det löser sig med kyl/frys, roligare kan man ha det! ;)

Sara Afzelius sa...

Jag tycker nog att man har det största I-landsproblemet om man läser bloggar och sen gnäller på dem!

Massa kramar till dig!

vita hjärtan på tråd sa...

Ha ha ha!! Bra skrivit där!! Vi och våra I-lands problem!! Har själv råkat ut för samma sak, dock bara utan kyl, tur det var vinter så vi kunde ställa ut varorna på bron!

Tänk att andra är så duktiga på att tycka till om allt! Bra att du tar det med humor!

Lycka till med allt!

Kram Linda

Hemma hos Katta sa...

Hi hi, vilket roligt inlägg! =)

Ha en fortsatt fin kväll! Kraam /Katta

MITT VITA HUS sa...

Skrattar hysteriskt:):):) jag brukar kalla problemen för aproblem, sånna som man behöver lösa typ nu, kostar en del, sånt som
Man inte löstagbar sig utan typ! Sen har du bproblemen, det är sånna lyxproblem som vilken vit färg man ska ha på väggen, typ rå vit bruten vit, stockholmsvit, antikvit osv.

Pajjar kylskåpet skicka gubben och köp ett nytt, oftast får man ju ändå gå på storleken i hålet där den tidigare satt och inte modell:)

Kram på dig!

BelovedbyLinda sa...

Hahhaa vad rolig du är!! Tack för att jag fick ett kvällsskratt :P

Kram Linda

[ c o y o t e ] sa...

Där satt den !! , ))

//Mia

Unknown sa...

Hahahahaaaaaaa, skitkul! Håller med Sara A här ovan angående vem som egentligen har ett i-landsproblem, vilka puckon (förlåt men jag tycker faktiskt det)det finns.
Het poose ;) hehe
Nä nu ska jag ut och mjölka kossan..

Kram Catta

Anonym sa...

DU e bara för rolig du!!!!!!!
snacka om svar på tal! Och som sagt vad har DOM för problem som lägger ner tid och energi åt att klaga på olika bloggare??!! Där snackar vi PROBLEM!!
Kör hårt bruden, snygg outfit förresten;)
kran från Alexandra

Anonym sa...

Du är bara helt underbar, läste också kommentaren igår, självklart har vi ilandsproblem vi bor ju i ett sådant land,
och självklart är vi tacksamma o glada för det, men för att kunna hjälpa måste man själv må gott, och jag blir glad av att titta in hos dig ibland, därmed inte sagt av vi inte har andra intressen också, som tex hjälpa till med de vi kan, fortsätt gärna ge oss lite lättsam glädje
Christel

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

Hahaha! Underbart!

Puss!

Anna-Panna sa...

Hahaha, du är störtskön. Jag VET att du har ett HJÄRTA ändå o känner empati för andra människor, så i-landsproblem...asså, vi lever ju så som vi lever, det går att jämföra med de som har det sämre (eller bättre för den delen) Men den vardag man själv lever i är det som gäller - så det praktiska måste fungera, så är det ju!

Lycka till i frys-jakten!

Kram Anna

Anonym sa...

Läste också kommentaren/påhoppet och tyckte mest synd om avsändaren som inte förstått att ni med erat ansvarsfulla och väldigt emotionellt krävande arbete verkligen behöver något, vilket är olika för olika människor, att hämta ny kraft ifrån, just för att kunna vara proffesionella i erat arbete.

Fortsätt du som förr så är du en bra sjuksköterska OCKSÅ!

/Carina

Anna-Malin sa...

bra där vännen!!

vi var utan värme och varmvatten ett par dagar i förra veckan. snacka om i-landsproblem!
men jag frös verkligen! och inte gick det att ställa sig i en varm dusch för att få upp värmen...?!

nej, hoppas det löser sig för er, snabbt!

kram på dig.

Anonym sa...

Hihi ! Tack för ett bra inlägg ! :)
Lycka till i jakten på ny kyl/frys!
Kram Kicki i Åre

Anonym sa...

Hahaha, kul att du har humor! I-landsproblem eller ej; Inredning (som är en del av bloggen)handlar väl just om att matcha, vända, vrida och planera saker och ting så att hemmet blir trivsamt och så som man vill ha det. Alla som läser din blogg vet ju att du har ett stort hjärta, ingen kan väl ha missat det!!?? Kram S-Y

Anonym sa...

Haha! Vad skön du är, verkar inte ta dig själv på största allvar. Härligt! Man måste ha lite självdistans, vilket jag har lite svårt för just nu. Ligger i skilsmässa och det börjar skita sig på jobbet, så jag kanske inte har nånt jobb när jag separerar, men det är väl också lyxproblem? Jag har ju faktiskt tak över huvudet och friska barn... "spik i foten" du vet... Det finns alltid nån som har det värre. ;-)
Gillar din blogg! Glöm de kommentarer du får som inte är så snälla,de är sånt som tillhör paketet, som man får ta när man väljer att ha en blogg och är inte ens värda att kommentera, tycker jag. Kram!

Anonym sa...

...och TÄNK när man ska resa till FJÄLLEN...och måste PACKA!! GUUUU vad jobbigt! Det tar flera DAGAR och man måste handla och KOLLA bilen och skidorna och TAKBOXEN!! Så har jag själv tyckt innan jag insåg att DÄR kan man tala om I-landsproblem i alla fall! ;-) Det är ju ingen som TVINGAR mig att åka på SEMESTER till FJÄLLEN....(Jag som skrev inlägget ovan)

Related Posts with Thumbnails