3 februari 2013

En helt vanlig jobbsöndag på världens bästa jobb

 
 
 
 
Tänk vad jag älskar när jobb och fritid flyter samman. Ni vet sådär så att man inte riktigt vet om man gör en sak för sitt höga nöjes skull, eller för att det är jobb. Idag var en sådan dag, en dag när gränserna suddas ut.
 
 
@my casa Åsa och jag håller på och gör ett jobb tillsammans, och på fredag är det deadline och inlämning som gäller. Lite pyssell och papp finns kvar att göra, så vi beslutade oss för att ägna söndagen åt det. Åsa bor utanför Stockholm och jag i Västerås, för att spara tid möttes vi på halva vägen. Det visade sig bli Ekolsund. Första planen var Dinners, ni vet vägkrogen efter E18. En föga inspirerande plats alltså... Efter lite reserch fann vi dock ett betydligt mycket mer lockande alternativ.
 
 
Afternoon Tea på Krägga Herrgård!


 
 
Hellegosingen så mycket smarriga snittar och bakverk vi fick att mumsa på! Servitrisen undrade också om vi var intresserade av varsit glas champagne. Visst hade vi varit det, om det inte hade varit för att våra män hade tyckt att det hade varit så jobbigt att få lov att hämta oss halvvägs till Stockholm resp Västerås! Vi nöjde oss med te med champagne och gräddsmak, lovely! 
 

 
 
Vacker gammal herrgårdsbyggnad,
 

 
 
i en mycket vacker miljö!
Det underbara vädret gjorde naturligtvis sitt till.
 

 
 
Fick bara lite ont i magen när jag stod där på bryggan och insåg att jag snart är på väg att flytta ifrån sjön och vattnet...


 
 
Nämen titta vem har vi där bakom stugknuten då?! Är det skygga Åsa måntro... Jajamensan, nästan lika skygg som min M faktiskt! Men det är klart Åsa, "Bakom min Canon kan jag va' mig själv, tralla lalla la"!


 
 
Ja, det blev inte bättre än att Åsa och jag, som alltid har väääldigt mycket att prata om när vi träffas, var kvar sist och stängde stället! Men vi jobbade hårt i perioder i alla fall och uppdraget var slutfört när vi vinkade adjö till den trevliga personalen, som lät oss jobba ostört genom två sittningar.
 
 
Krägga kommer vi absolut att besöka igen.
Kanske när det är dags att slutföra vårt nästkommande projekt!
 
 
Tack för idag Åsa!
 
 
KRAM
 
 
 
 

4 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Vilken härlig arbetsmiljö!

Ett annat tips är Ekolsunds värdshus. Också grymt läcker slottsmiljö.

Kram Lena

Queen of Kammebornia sa...

Åh, vilken härlig dag!

Anna-Panna sa...

Vad roligt! Här i krokarna ju! :) Jag ska oxå dit på Afternoon Tea om nästa söndag. De har ju just nu Gå 2 betala för 1.
Så fint där ute!! Förstår den vemodiga känslan, ni verkar ju bo sååå fint. Men stan e ju alltid stan, blir kanon det med:)

Ha det fint!

Victoria Glosemeyer sa...

Krägga är underbart!
Vi hyrde hela herrgården och gifte oss där 2002!

Related Posts with Thumbnails