13 februari 2013

En hälsning

 
 
 
 
 
Hallå kära vänner!
 
 
 
Måste bara sända er en hälsning från ett helt underbart Lofsdalen. Vi har varit här sedan i söndags och har det så skönt.
 
 
 
Vi slappar, hänger i backen, pitchar idéer med varandra om alla beslut som behöver fattas kring vårt bygge, och den förestående renoveringen i Västerås. Vi har träffat (och jag har styrt och ställt med) elektriker, rörmokare och målare denna vecka. Bygget går rasande fort och skall vara inflyttningsklart om typ två månader!
 
 
 
Det är väl ingen idé att jag visar fler bilder från själva bygget just nu, ni ser nog ingen skillnad. Det får bli den helt fantastiska utsikten från tomten istället.
 
 
 
 
 
 
Har inte haft med mig "storkameran", så här kommer några vintriga bilder från backarna tagna med Iphonen istället.
 
 
 
 
 
 
Älskar vidderna, och att man faktiskt inte behöver trängas med mängder av folk. Man har backarna nästan för sig själv! Konstigt nog eftersom åkningen är betydligt bättre än vad många vet om.
 
 

 
 
 
Fy farao vad man har trängts i backar och liftköer tidigare i livet innan min älskade M tog mig med hit. Detta är verkligen vårt smultronställe! Det bästa stället du kan tänka dig om du har familj och inte planerar att röja på afterski eller parta loss på något hippt ställe på kvällen. Här är det lugnt, fridfullt och opretentiöst! Det är skidåkningen som räknas, och inte de coola outfitsen tack och lov. Med tanke på mina inte allt för trendiga skidkläder alltså, hahaha!
 


 
 
Och här har ni mig. Alltid hjälm i backen, och inte en liten keps som vi hade på 90-talet när jag jobbade i Sälen (städade på bland annat Högis) en vinter. Hur opraktiskt var inte det?!
 
 
 
Nåväl, en liten hälsning från mig var det i alla fall!
 
 
Kram på er och snart skall ni få veta vad jag skall ha den där bilden till...
 
 
Kram kram från Lofsdalen
 
 
 
 


2 kommentarer:

Kalkstenssommar sa...

Vilka underbara bilder! När jag är i fjällen så får jag samma känsla av frihet som när jag sitter på stranden på Gotland och det bara är hav och horisont framför mig.

Stor kram till dig idag på alla hjärtans dag.

Kram
L

Anonym sa...

Glad alla hjärnans dag, vännen!
//S

Related Posts with Thumbnails