18 februari 2013

Jag flyttar till Aftonbladet!

 
 
 
 
 
 
Hej mina kära vänner och läsare.
 
 
 
 Som ni vet står jag och min familj inför stora förändringar i vår. Udden är såld, och vår tid här ute börjar lida mot sitt slut. Inne i stan väntar ett stort vackert hus på att få leva upp på nytt, i en ny fin kostym. Renoveringen börjar om två veckor samtidigt som huset till fullo övergår i vår ägo. Uppe i fjällen tuffar bygget på som planerat, och förhoppningsvis är det klart för inflyttning samtidigt som björkarna får musöron och rosorna skall beskäras.
 
 
Allt har sin tid och så även denna blogg. Till sommaren har jag bloggat mer eller mindre varje dag i fyra år. Fyra riktigt riktigt roliga år, där ni mina vänner har varit helt underbara! Ibland har jag haft massor att dela med mig av, och i vissa perioder har det varit lite mindre. Livet är fullt av utmaningar och ibland kan jag känna att det är utmaningarna som är själva bränslet i mitt maskineri. Inga utmaningar - inget bränsle.
 
 
Det senaste halvåret tycker jag nog att bloggen gått lite grand i stå. Känslan av att jag har målat in mig i ett hörn har ibland kommit över mig. Jag har kört på i samma stil, på ett ungefär, sedan jag började blogga och känner mig allt som oftast låst vid det. Tex så har min inredningsstil förändrats genom åren, liksom den gör för de allra flesta. Har varit lite lost på den fronten, och inrett väldigt mycket som alla andra gjort under några år. Nu när jag "hittat min stil" och struntar i vad andra tycker, tror jag bara hela tiden att ni inte är intresserade av att se bilder på´t, så jag struntar i att göra inlägg istället... Knasigt va?!
 
 
Nåväl, nu måste jag komma till vad jag egentligen skulle säga. För ett par månader sedan fick jag ett mail från Aftonbladet, och med det en fråga om jag var intresserad av att blogga för dem! Det var precis vad jag behövde, lite nya utmaningar, lite nytt bränsle! Plötsligt kändes det kul att blogga igen. En ny plattform, chans att nå ut till fler läsare och dessutom passade det ju så himla bra med vår flytt f r å n Udden och allt.
 
 
Nu är det alltså dax, flyttlasset har gått och alla mina fyra års blogginlägg (plus några ni inte sett) finns redan på
 
 
 
 
 
Nu var inte tanken att jag skulle bli sentimental och långrandig, för detta är inget slut, det är bara en ny början, och det på en ny och spännande plats. Det ligger också helt i linje med den jag är, jag gillar att upptäcka nya platser och ge mig på nya utmaningar!
 
 
Så dealen är, samma blogg (bara lite friare och aningen upphottad) men med ny adress! Allt är inte klart med sidan, men kommer att bli det efter hand. Bland annat skall headern bytas ut (det festliga citatet är inte mitt vill jag bara tillägga).
 
 
Om du har länkat till mig, skulle jag bli jätteglad om jag fick fortsätta att finnas hos dig, men med min nya adress då förstås!
 
 
Ses på Aftonbladets webbversion av Härligt Hemma!
(där du också hittar mina nya kollegor)
 
 
KRAM KRAM
 
 
 
 
 


13 kommentarer:

House number 11 sa...

Stort grattis till dig!
Du är så fantastiskt duktig på det du gör och du inspirerar i massor, bara genom att vara du!
Kram på dig!
Jenny

Tant Åsa sa...

Grattis duktiga dej. Lycka till jag kommer att fortsätta följa dig!
Kram Åsa

ikas sa...

Men vad roligt!!! Måste kännas härligt att få ett sådant mail! Självklart hänger jag med. Ska bli så kul att få följa er och husets resa.

Milla sa...

Åh grattis Helena!! Rent spontant känner jag åh nej, eftersom de flesta bloggar jag varit med om gått upp i något större tappat sin charm/ursprung/grej. Men jag tror du fixar detta. OCh det är nog som du säger, vi har nog inte fått se så mycket av "din stil" på sistone, men det lär ju komma. Du är en jätteduktig skribent med, det uppskattar i alla fall jag mycket. KRAM Milla

Isa sa...

Grattis!

Kicki i Åre sa...

Jättestort grattis Helena!! Försökte kommentera på nya bloggen men vet inte om jag lyckades... :)

Riktigt kul att Aftonbladet satsar på din personliga blogg, jag hoppas du fortsätter med dina fina bilder och din charm !
Är övertygad om att du kommer lyckas!

Lycka till nu! Så hoppas jag att jag får till det så jag kan kommentera där också ;)
Kramar

vita hjärtan på tråd sa...

Grattis!! Så roligt! Vad du beskrev det med att detta inte är slutet utan början på något nytt! Kommer självklart att följa dig - vill ju inte missa allt roligt ni har framför er!;)

Stort lycka till och hoppas den nya plattformen ska kännas som "hemma"!

Kram Linda

vita hjärtan på tråd sa...

Vad bra du beskrev det menar jag såklart!;)

Anna sa...

Stort Grattis!!

Jag har aldrig kommenterat här tror jag men läser din blogg sen ett tag tillbaka :)

Perfekt nystart nu med allt som sker! Bra tajming.

MEN. Aftonbladets hemsida är, ursäkta, skittrög... Jag övergav dem för expressen pga det. Nu när jag klickade in till din nya blogg tog det evigheter ínnan den laddade upp. Väldigt frustrerande om man är ivrig att läsa din blogg. Hoppas, hoppas du tar med dig det till dem och att det går att ordna på något sett. För det är inte roligt, till slut ger man som läsare upp...

Ville inte förstöra stämmningen här men det kan vara bra att veta.

Lycka till! Jag följer med!


Anna



mitt liv som jag sa...

Men så skojigt, grattis! då ska jag följa dig på Aftonbladet hädanefter :).
Kram Jennifer

ANNE sa...

Grattis Helena!

I'm so glad that you emancipated yourself and that you found your own style.
And of course I will follow you on our new site, you have so many exciting projects coming on!
Lycka till!

Anonym sa...

Grattis till nya blogg! Har följt dig ganska länge men kommenterar sällan men nu var det läge tycker jag. Har också känt att du kanske tappat sugen lite i antalet inlägg men livet går ju upp och ner och man kan ju inte leverera blogginlägg som en maskin! Håller tummarna för att du bevarar din stil och fortsätter köra ditt race även på Aftonbladet. Du skriver SÅ bra!!

Hälsn. Åsa

mamma o pappa sa...

Grattis bästa Helena! Kram.

Related Posts with Thumbnails