14 februari 2013

Vi letar soffor

 
 
 
 
Ok, att hitta en vettig soffa till ett vettigt pris är s v å r t har vi upptäckt. Fasiken vad dyra de är... Viu kommer att behöva köpa minst två kanske tre soffor till våra nya boningar och jösses vad svårt detta är.
 
 
 
De skall vara enkla, snygga, inte för klumpiga, mjuka och sköna, praktiskt tyg osv osv. Den soffa som vi vill ha till Lofsdalen får inte vara för stor, men skall rymma flera personer, samtidigt som den skall vara skön att softa framför tv:n i.
 
 
 
 
 
 
 
 
Hittade denna Edra HFST i en reklamannons i en inredningstidning. Så perfekt, förutom färgen då kanske :-) Vitt är ju ursnyggt men hoho så opraktiskt, speciellt om man inte kan ta av tyget och tvätta det. Hur mycket jag än skulle vilja ha en vit, kan jag aldrig tänka mig att det skulle funka.
 
 
 
Modellen på soffan är hur som helst just precis så som jag vill ha det. Inte helt lätt att hitta återförsäljare i Sverige, italiensk design av någon formgivare som verkar rätt fancy. Det lutar åt att soffan är på tok för dyr, men man vet aldrig.
 
 
 
Tips på liknande eller andra snygga soffor mottages tacksamt!
 
 
 
Kram Helena
 
 
 
 
 


5 kommentarer:

Allt och/eller Inget sa...

O så fin den är! Har du kollat Bo Concept soffor? De är sådär lite stilrena som den du visar. Vi har en som heter Mezzo har jag för mig, underbar tvsoffa och man kan bygga den stooor 👍

Lycka till!
Kram Linda

Ps om du vill, så finns det en tävling inne hos mig där du kan vinna valfri produkt från ett kosmetikaföretag.

Lena - gott för själen sa...

Jag tycker Slettvol har så vansinnigt snygga soffor. Låter som att någon skulle passa på beskrivningen.

Ha en fin dag.

Kram Lena

Anonym sa...

God morgon honey! :)
Kolla Furniturebox, vår soffa är därifrån. Perfekt när man kan bestämma allt från armstöd, ryggstöd, storlek och tyg själv. Inga hutlösa priser heller. Messa mig om du vill veta mer.

Ha en fin fredag och en trevlig helg!

Kram
Linda W

Anonym sa...

Kolla ikeas Mysinge, vi har den både på landet o i skärgårdshuset, massor med kombinationer o klädslar (har 5olika) o dessutom billig, funkar som extrasängar oxå

@my casa sa...

Hittar du något snyggt så skicka de vidare till mig,
här behövs också en NY soffa:)

Kramar

Related Posts with Thumbnails