2 februari 2013

Kul kväll på stan

 
 
 
 
Vi övar nu, övar på cityliv :-) !!
 
 
Det har blivit väldans mycket trevligheter nere på stan det här året. Jag hade som nyårslöfte att jag skulle bli mer social i år. Inte bara säga, som man alltid gör -Guuud vad länge sedan vi sågs, vi måååste hitta på något snart?! utan verkligen göra det också. Och ja, visst har jag blivit flink på den sociala biten och kutar nu på den ena trevligheten efter den andra!
 
 
Smidigt sedan när man bor i stan, då är det bara att slänga sig på en cykel ned för backen eller ta en kort promenad genom parken och hem. Men promenera hem det kommer jag bara göra med M som sällskap, för ensam lady genom en mörk park är ingen bra kombo...
 
 
 
 
Jättenöjd med min nya fina silkesknytblus, från BLK DNM, som jag fyndade till halva priset igår (me like). Partybyxorna är från Lindex och dem älskar jag att svida upp mig i när det är kalas på gång (känner mig alltid lite busig i dem)!
 
 
Igår var M och jag ute med en kär vän och hanns nya gulliga flamma. Sanslöst god middag åt vi på Kajplats 9, med bland annat anklever, som jag bara älskar, och annat som var så gott så det vattnas i munnen på mig nu... Ätit mycket fisk och skaldjur den senaste tiden så igår valde jag en stor saftig Black Angus beef med bea och strips. Jag fullkomligt älskar riktig lagad bea och hemgjorda strips!
 
 
 
 
 
Efter middagen promenerade vi ned på stan och besökte ett helt nytt ställe i Västerås som hette, ja vad hette det egentligen...?! Nom kanske... var det det? Hur som helst ligger det i Brogårdens gamla källarvalv och var riktigt trevligt. Ja det är klart, vi fyra höjde väl medelåldern rejält på hela stället i och för sig, men vart gör man inte det längre liksom? Grymt goda drinkar hade de i alla fall och trevlig musik, tror att det var olika i de olika valven.
 
 
Sedan spankulerade vi vidare till ett annat skapligt nytt ställe som är riktigt riktigt snyggt. Tom Dixonlampor och äggetfåtöljer i samspel med en K-märkt gigantisk järntrappa. Trappan leder upp till det som en gång i tiden, på nittiotalet, var den very poppis nattklubben "Streeman". Mer goda drinkar blev det där och det måste jag säga, jisses vilken uppryckning det måste blivit på drinkfronten de senaste åren. På "Streemantiden" fick man vara glad om man fick sig en skaplig "Gin och tonka" mellan ett den mer vanliga "stor stark". Nu är drinkblandandet en konst och beroende på valet av ingredienser kan man få vänta nästan lika länge som på en hygglig dessert innan man får en. Meeen... worth waiting for, inte tu tal om det!
 
 
Goa vänner!
 Mats blogg hittar du här.
 
 
Nu skall jag jobba lite innan mormor och morfar kommer med Lillan, som varit hos dem sedan igår. Längtar efter den lilla tjejen (och mormor och morfar med för den delen), sedan blir det mysig lördagskväll här hemma. Ganska skönt att gå ut en fredag faktiskt, då har man liksom en lördag kvar innan det är söndag och helgen är över.
 
 
(Brukar inte vilja lägga upp halvtaskiga bilder från Iphonen, men orkar inte heller släpa med den stora kameran i ett kör, så nu blev det såhär. Vad tycker ni, är det ok med några vardagsinlägg typ detta ibland, eller vill ni slippa och bara se mer ordentliga bilder?)
 
 
 
So loong my friends!
 
 
 


5 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut Ok! Vardagsbilder behöver inte vara perfekta - och att Du KAN leverera perfekta bilder - det har Du för länge sedan övertygat oss om!
Tack för en bra blogg och lycka till med allt det nya ( och mkt spännande) Ni har framför Er!
Kramen från Stlms Skärgård (där jag just börjat en egen ny, spännande resa)

Kicki i Åre sa...

Fining där! Supersnygg blus!

Härligt med lite vardagsbilder tycker jag! Verkar som ni hade en härlig kväll! :)

Ha en toppenlördag också !

(Ps. mattan i förra inlägget är verkligen fin, vilket hus ni kommer få!)

Kram

Unknown sa...

Roligt att följa dig oavsett.

Anonym sa...

Hej,bara kul att få lite av varje.Liite nyfiken på hur ni har fått tag i den fina mattan du hintade om på instagram!?
Camilla

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Precis som det skall vara Helena!
Borde verkligen skärpa till mig jag med. Har jordens mammigaste tjejer.
Och en finfin man. Hur svårt kan det vara att ha lite vuxentid, liksom!

Fin som vanligt, och att du visar
dessa vanliga kort, är ju för att du är nere på jorden, och för att vi vet att du kan ta snyggsnygga foton!

KRAM Caroline

Related Posts with Thumbnails