7 december 2009

Köksinspiration

....
...
Tänk att det som verkar så självklart i ena sekunden kan kännas så fel i nästa! Köksfunderingarna går höga hos oss just nu, det ritas på bredden och på längden...
.....
Hittade den här bilden i RUM och fick en sådan där riktig aha känsla! Det är ju så vi skall ha det!
..
....
.......
...
Kolla den inbyggda spisen och kylskåpet i trappen! Vi kommer ju att ha en trapp i det stora rummet och tänk så fiffigt att utnyttja utrymmet under den till köksutrustning!
Sen har jag alltid velat ha en köksö, men med den takhöjden hade det sett helmuppigt ut med ett lååångt rör från fläkten och upp i taket!
Nu slippar man det och har bara bänkar och diskho i köksön!
....
Jag kan se mig själv stå där vid diskhon och skölja grönsaker till middagen och tittar ut över fjällen!
:)
.......
...
Den här bilden fick mig att se en helt annan bild framför mig!
Jag i badtofflor, en skir strandklänning och mitt i tillverkningen av en fruktsallad med tropiska frukter!
.
Men vänta nu...
det var inte på Seychellerna vill skulle bygga vårt fritidshus!
Natti, natti!
:)
...
.......

2 kommentarer:

Milla sa...

Visst är det kul med alla inspirerande bilder...det blir säkert fint vad ni än väljer och det är härligt att få följa med på er husbyggar-tripp även om den inte går till Seychellerna.Kram Milla

Anonym sa...

Spisen under trappan var ju en himla praktist lösning.
Jag skriver på min blogg om rostfria diskbänkar och allt omkring, i fall det är något som kan vara intressant fram över.
Lycka till med alla planer
Hälsningar / ela
http://neonelakitchen.blogspot.com/

Related Posts with Thumbnails