8 juli 2010

Vilka fynd!

.
.
Hallojsan!

Vad är det här, regn i Göteborg!!! Inte riktigt räknat med det när jag packade... Vad gör jag då? Ja inte hänger jag läpp i alla fall! Ligger i skönaste sängen på fint hotell och bloggar medan jag väntar på att regnvädret skall blåsa över. Det gör det nog snart...

Jackan

Egentligen skulle jag kunna gå ut ändå för jag fyndade någonting, BIG TIME igår! Jag är faktiskt riktigt, riktigt glad för mina fynd. Ibland händer det att man handlar på rea bara för att det är just rea, och sedan blir kläderna liggandes och, visar det sig, inget fynd alls. Men de här sakerna, eller framför allt den ena, har jag länge gått och ryckt i, i en butik hemma i stan. Tyckt att den varit lite dyr, och känt mig lite för snål för ett sådant inköp.

Döm om min förvåning när jag igår hittar just DEN jackan på NK, till HALVA priset! Jippi!!! Blev så glad, och i min storlek fanns den också!




Den ultimata jackan för en som mig, småbarnsmamma med hund. Perfekt i lekparken eller i skogen till hösten, blir den vaxade ytan smutsig, bara att torka av med fuktig trasa. Dessutom blir vaxjackor bara snyggare med åren, det vet jag sedan min tid som ryttarinna, då en vaxjacka var ett absolut "måste"!

Solbrillorna
Mitt nästa fynd var kanske inte fullt lika praktiskt och genomtänkt, men jag är ändå supernöjd! Jag är en sådan som inte faller så snabbt för trender, det tar ett tag för mig att börja gilla saker, och när jag väl hittar något jag gillar, så blir de mina favvisar länge. Jag vet att de här supersnygga solbrillorna från Tom Ford kommer att hänga med mig en lång tid framöver. Inte billiga men till HALVA priset!




Jaha, det var mina fynd "so far", inte för att ni hade frågat efter dem, men jag är så nöjd med mina inköp att jag bara ville dela med mig av det till er! Dessutom är det ju så kul att jag faktiskt genom mina inköp "sparat 4000 kr", eller hur var det "Mickan" i Solsidan såg på sitt shoppande under Schutermanrean!
Nu verkar det ha slutat regna, jag visste det!!! Ut på stan för nytt fyndande och trevig lunch med nära vänn som jag inte träffat på länge. Skall bli sååå mysigt!


Ha det bäst

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med så fina fynd och roligt att läsa om dem också :) Ha det fotsatt fint på staden!

Johanna sa...

Jackan var ju toksnygg. Kul med fynd dessutom! Kan tänka mig att den kostade en slant ändå.

Related Posts with Thumbnails