2 november 2010

Funderingar kring inredning

.
.
God Morgon!

Ibland blir jag alldeles matt av att titta på alla fina bloggare, som är så kreativa och fixar och donar, och har bara sprutar ur sig idéer! Knasig som man är, kan jag ibland sitta och fundera, i timmar, på om inte jag också kan komma på något så där helt galet snyggt stilleben eller något. Nops, oftast dyker inget tjusigt upp i skallen, och en vas med blommor + en ljusstake, landar på bordet... Inte särskilt upphetsande faktiskt.

Fina saker

Jag har kommit på att jag har för lite fina små saker. Ljusstakar, små vaser och andra fina pinaler som kan användas i stilleben och andra arrangemang. Jag vill också vara en sådan som hittar saker i olika butiker och tänker "Oh, vilken fin, den köper jag, kan säkert passa någonstans någon gång". Håller jag på så ett tag kan jag säkert också göra fina personliga stilleben snart!

Tipset

När jag en gång beklagade mig, till en vän som är en fena på inredning, att jag tyckte att jag aldrig fick någon ordning, och någon röd tråd i min inredning hemma, sa hon till mig att börja fixa på ett ställe som jag inte gillar, byt ut grejorna efter hand och gå sedan vidare till nästa ställe, efter en tid infinner sig den röda tråden!




Nya saker

Efter att vi målat köket har jag tagit mig en dust med inredningen också. Lite sådana där prylar som jag verkligen gillar har inhandlats och lite saker här hemma har pockats fram ur gömmorna och dammatsav.

Till köksfönstret har en kalasfin lampa inhandlats. På bordet står idag "favoritfågelljusstaken" i platinaglasyr från Mateus, nyinköpt ljuslykta, liten silverljusstake från gömmorna och fina Ingegerd Råmanvasen från ArtGlassVista.

En vit IKEAram fick bli svart och en liten bit av favvotyget har ramats in (klart att "elefatkuddHelena" skall ha en liten elefant i köksfönstret)! Nyinköpt träljusstake från Day och söt skål från Tine K. Den  svartglaserade krukan från Sturehof kommer jag aldrig att tröttna på, köpte den för länge sedan och vill alltid bara ha fler!

Mycket kvarstår, men jag tar ett steg i taget och har börjat se ljuset i tunneln!

Vi ses!
.
.

10 kommentarer:

Dr Molly sa...

Oh jag som tycker att du är precis en sån bloggare som har sådär fint hemma! Själv har jag inga ambitioner att ha ett designat hem utan vill bara att det ska kännas hemtrevligt och mysigt för vår familj! Hörde att schyffert och Lindström ska göra en hel show om dagens inredningsstil där allt ska va ljust och fräscht! Kommer bli kul att se! Kramar

Anna-Malin sa...

det ser så himla mysigt och fint ut hos dig!
gillar absolut grejerna i fönstret!

kram på dig.

Kari sa...

Jeg liker stilen din. Lykten på bordet er så fin. Hvor kommer den fra?

Kari :-)

Linruz sa...

Vännen jag gillar alltid det jag ser.
Visst finns det alltid andra som man tycker har det piffigare och finare än hos sig själv, men samtidigt som man vill hitta den röda tråden vill man ju inte tappa bort sig själv där med.
Gillar ditt hem och din stil och tycker att du ska fortsätta som du gör.
Kram kram Lina

ps ligger en lite tävling uppe på min blogg nu :)

HOUSE of ADELA sa...

Du inspirerar mig mycket i alla fall vad du än tänker själv! Älskar ditt hus och din blogg;)

Kram!
Adela

Anonym sa...

Tycker att du har ett toppenfint hem med alldeles lagom mycket saker. Ser alltid så rent och fräscht samtidigt som det ser hemtrevligt ut!//Pernilla

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Tips!

Gruppera alltid i ojämnt antal!
Gruppera i olika höjder.

Kram den diplomerade flyttstylisten! ;)

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Som gillar din blogg såklart!

Anonym sa...

Förstår vad du menar. Men dessa "superbloggare" hämtar ju oxå inspo från varandra osv. Man få ta nspiration från andra, blandat med egna personliga prylar.

Men nu har du jättefin stil, och är helt på rätt väg. Mitt problem just nu är en himla massa tankar och idéer, men inte tillräckligt med pengar, även om jag inte är en fattig kyrkråtta precis. Fina prylar kostar...

Du är ju en av dom som inspirerar mig!

Kram/Greta

Anonym sa...

Hej!
Din blogg är ju kanonbra, lagom av allting tycker jag.
Kram/Camilla

Related Posts with Thumbnails