7 maj 2012

Ett litet hej och en dagens igen



Oj, det har visst blivit långt mellan inläggen den sista tiden, skall försöka att bättra mig...

Här har det väl inte hänt så mycket den sista tiden, jag har jobbat en del men varit ledig ganska mycket. Det känns skönt eftersom jag har haft tid att fixa lite i mina rabatter och sådant, datorn har varit långt borta kan man väl säga... 

I fredags och i dag har det varit två killar här och oljat in alla bryggor och terrasser. Jippy, nu kan jag äntligen plocka fram alla utemöbler och göra det fint med blommor och pyssel! Nya vita "gardiner" måste jag handla till uteplatsen, de blev så fula förra året. Om jag skulle välja en enskild sak som påverkar mysfaktorn, så är det nog gardinerna. Det är verkligen ett tips, känslan blir lite kontinental, skulle man kunna säga. Prova får ni se!

Jag lovar att återkomma med bilder så snart uteplatserna och bryggan börjar arta sig, så får ni hålla tillgodo med en dagens så länge.




Toppen fyndad på Bik Bok för endast 149 riksdaler, en riktig favvo om du frågar mig, mjuk och precis lagom "sladdrig", och japp den håller passformen perfekt efter tvätt!

 Nya svarta lackballerinor från Nilson´s har jag också slagit till på, 550 kr och precis rätt modell. Dem håller jag på att gå in så att de är riktigt sköna när vi sticker till NYC om tre veckor. Tror att de kommer att passa perfa dagtid på de långa vandringar som det nog kommer att bli!

Jeansen är från JC.

Nu skall jag "ta rätt på" stöket i köket och sedan blir det nog att slappa framför tv:n. Längtar faktiskt efter det, jag gör de så otroligt sällan.

Ha det fint alla!


Helena


9 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

Fina du:) Längtar efter dina terass bilder:)

KRAMAR

mitt liv som jag sa...

Ser fram emot att få se bilder från terassen! Kul med dagens! Kram Jennifer

Anonym sa...

Hej
Vad kör du för gardiner.... Och gardinstång... Låter jättefint bara lite ovan än. Men jag är inte sen att prova något nytt. Kram P

Anna-Karin sa...

Hej igen Helena,
Jag har inte hunnit gratulera dig ännu för Lantliv reportaget. Jag blev jätteglad för din skull. Jag tror på dig! :-)

Sen vill jag bara säga att de är så skönt med någon som visar en "dagens" med lite "vanliga" kläder - med vanliga priser. Jag ser så mycket snygga kläder på bloggar - men min plånbok har inte råd att köpa något av dem.
Och kläder från typ Åhlens eller BikBok (där jag också handlar emellanåt) kan vara precis lika fina.
Tack för det!
Ha en jättebra dag, hoppas solen skiner på dig
Kram/Anna-Karin,Stockholm

Husbysjutolfts sa...

Vackra människa. Kul med dagens tycker jag.
Vi oljade in vår altan+ trappan på framsidan. Gick jättesmidigt på stora altan då vi använde roller med skaft. Men på framsidan,,jisses vad ont i ryggen jag hade sen.Men så skönt att det är klart. Blir snyggt oxå. Vi oljade med en lite brun färg.
kram kram

Emma - Från min sida sett sa...

Snygg & enkel outfit! Vilken fin blogg du har!

Kram Emma

Casa of Mia sa...

Snygg outfit, så fint med ränder, kram

Ester sa...

Fin du är! Även jag ser fram emot att se resultatet från bryggan.

Kram Ester

Anonym sa...

Hej Helena!

Du ville ha tips om jobb, jag återkommer lite längre fram med ett tips, min dotter har köpt ett sekelskifteshus som dom rustar för fullt kommer bli supergulligt sådär hemtrevligt och trevligt då huset är gammalt med sin egen charm. Vill du så hör jag av mig lite längre fram???
Ha en fin vår!!!!

Related Posts with Thumbnails