6 september 2012

Nu var det länge sedan!!!

 
 
 
 
 
Heeej allesammans!
 
 
 
Åhhh vad länge sedan det fanns några minuter över för den här bloggen. Det har varit helt crazy den sista tiden, massor med jobb. Utan att överdriva har jag nog jobbat nästan dygnets alla vakna timmar de senaste två veckorna... Min älskade M är super, och sköter allt toppenbra här hemma, så jag kan lugnt koncentrera mig på företaget just nu!
 
För att det inte skall låta helt förfärligt måste jag tillägga att de flesta förmiddagarna tillbringar jag faktiskt med Lillan. Vi skyndar oss inte utan ligger och drar oss till både 9.00 och 10.00 på mornarna, och dagis blir det oftast inte förrän framåt lunch. Sedan drar det igång och jag kommer sällan i säng före halvettsnåret... Imorgon skall jag vara heeelt ledig! Stänga av dator, telefon och bara vara med Lillan heeela dagen! Vi sticker till badhuset på morgonen och käkar på restaurang till lunch. Kan bli Mc Donalds om lillfröken får bestämma, inte för att hon är speciellt förtjust i maten (allt brukar bli kvar, utom stripsen) utan mer för att hon vill ha den lilla leksaken... Sedan får vi se vad det blir till em och kväll!
 
Well, well, det går ingen nöd på mig i alla fall, det är bara det att snart har jag haft mitt företag ett år och det är dags att börja leverera, dvs öka produktionstakten och tänka på ekonomin... Jag har haft min inkörningstid och nu måste jag börja sålla mellan uppdragen och faktiskt se till vad som är lönsamt och vad som inte är det... Spännande!
 
 
Nu något annat!
 
Detta är alltså veckan då det skall börja grävas uppe i Lofsdalen. I November skall huset vara vädertätt. Det är väl bara att hoppas att de kvistar på så tidsplanen hålls.
 
Den uppmärksamme kanske har noterat att Harmonidörrar tillkommit i bloggrollen till höger. Ett anrikt Familjeföretag från Västerås, med sitt säte ett stenkast från min söta vän Saras föräldrahem. Sara är den som gjort ritningarna till huset tillsammans med mig. Lite kul kuriosa som göra att det blir extra kul att marknadsföra dem!
Vi har tittat på dörrar därifrån och valt ut  två olika dörrar som kan komma att bli aktuella.
 
 
 
 
 
 
Färgen skall vara svart, men skall vi ha en dörr helt utan glas eller skall vi ha ett smalt glasparti i dörren? Alla fönster på huset är lodräta och smala, där de inte är gigantiska förstås, så den med glas skulle nog fungera... Ett alternativ, som nog var vårt förstahandsval från början, var att ha ett separat smalt fönster vid sidan av en heltäckt dörr. Men när jag såg denna, den till vänster alltså, tyckte jag att det var ett snyggt alternativ.
 
Nu är jag alltså lite osäker på hur jag vill ha det...
 
Hur som helst finns många fina, både inner och ytterdörrar, hos Harmonidörrar! 
 
 
Ha en fin fortsättning på dagen mina vänner, så hoppas jag att jag from nu kommer att kunna hålla lite bättre liv i bloggen här!


Kram kram
 
 
Helena
 
 
 
 

7 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Roligt att du har många uppdrag. Tänk att det redan gått ett år sedan du berättade.

Vi har både sidofönster och liggande smala fönster i dörren. Dock tycker jag personligen att det är jobbigt när folk kan se rakt in, om de ringer på dörren. Så vi valde "råglas" i både sidofönstret och i dörren. Man får in ljuset, men det går inte att se igenom. Ett tips bara.

Kram Lena

Katarina sa...

Hej,
det var länge sedan man läste något om din vän "Philia" i bloggen??

Kicki i Åre sa...

Heja dig! Kul att det går så bra för dig!!
Har också fullt upp, började ett nytt jobb i måndags och just nu känns huvudet knökfullt med ny info! :) Men det ger ju även en massa ny energi med nytt kul jobb så det funkar! 😃
Jag skulle kanske välja en hel dörr med sidoglas, men det beror lite på hur mycket ljus du behöver få in i hallen, ni verkar ju ha många fönster så det räcker?

Kram o trevlig helg! Ha så mysigt imorgon!

Anonym sa...

Hej Helena,
Har lagt upp ett par bilder på mitt instagram som visar hur vi löste ljusinsläpp och insynsskydd i entrén. Lycka till!
/Rebecka (houseonthecliff)

Anonym sa...

Philia är väl knappast en vän?! Efter det hon gjorde mot dig?

Kram

Anonym sa...

Men jösses, vad har en bloggerskas vänner eller inte vänner med bloggen att göra? Vilken tragik att människor som läser andras bloggar ska kunna fråga vad som helst, som de inte har någonting med att göra. Det är därför som jag aldrig skulle fixa att bogga offentligt, rädslan för att få påhopp, elaka kommentarer och nära frågor rörande ens privatliv.

Jag tycker att din blogg är läsvärd med härliga tips och med en "må bra" känsla. Du delar med dig av mycket av privatliv och familj, vilket gör att jag känner mig hemma då jag läser din blogg. Du behöver knappast dela med dig mer än vad du gör och för de människor som känner behov av att veta mer, får nog helt enkelt försöka skaffa sig ett eget trevlig privatliv.

Hoppas att du får en fin dag!

Mvh Maria

På vår udde! sa...

Katarina:

Jag känner ingen Philia. Om det är min barndomsvän Petra du menar, så är det ett känsligt och privat område som jag inte önskar ventilera i detta forum.

Om du vill läsa om henne, föreslår jag att du besöker hennes fina blogg.

Vänligen Helena

Related Posts with Thumbnails