23 september 2012

Dax att piffa till det lite!

 
 
 
Go`kväll!
 
 
Här har helgen tuffat på i ett ganska soft tempo. Lillan har varit sjuk, med feber och huvudvärk, och min kära M har varit bortrest. Trist båda delarna, så det var tur att min härliga kompis Sara och hennes lilltjej kom hit i lördagskväll och höll oss sällskap. Tjejerna lekte och mumsade godis medan vi lagade god mat, drack vin och garvade läppen av oss åt gamla helgalna minnen!
Oj, oj, ni skulle bara veta...
 
 
När man går hemma ett par dagar, och drar benen efter sig, börjar åtminstone jag fundera på hur det egentligen ser ut här hemma. Behovet av att sortera, rensa ut och flytta runt lite saker blir ofta stort och den här helgen blev det Lillans och min egen garderob som fick sig en duvning. Jag har verkligen svårt för att slänga eller göra mig av med saker, men denna gång har jag varit benhård. Det som inte använts det senaste månaderna "got to go"! Bloppisen gick toppenbra och det visade sig finnas fler plagg i garderoben som kan tänkas dyka upp i en ytterligare en bloppis här på bloggen.
 
 

 
 
 När man strosar omkring hemma och funderar på vad man borde och inte borde göra, ser man förstås också det man är speciellt nöjd med. Som tex sovrummet, Gud vad nöjd jag är med det och åh vad jag trivs där nu! Sover så gott och blir liksom glad av att gå in där. Tänk att det skulle behöva ta typ 10 år att "få till det" där inne.
 
 
En annan del av huset, som heller inte blivit riktigt fixad på alla år, är det förbaskade kapprummet (kolla förresten vad ung jag ser ut på den bilden, och det är bara två år sedan...) som jag haft si sådär en 9-10 olika idéer för genom åren. Ibland slår jag knut på mig själv med alla idéer, vilket inte sällan resulterar i att faktiskt inget alls blir gjort...
 
 
Nu har jag en idé om kapprummet, något mycket enkelt, billigt och himla lättfixat. Så nu är det bara att skrida till verket. Lovar att visa när det blir klart!
 
 
Helena
 
 
 

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Åh så fint det ser ut! Underbar känsla i hjärtat när man trivs och är nöjd=)

Milla sa...

Det låter så charmigt när du använder ordet " kapprum" ! Är detsamma som " tambur" månntro.... Kram Milla

Related Posts with Thumbnails