15 september 2012

Tid för en god bok?



 
 
Woopa, tre dagar på rad med inlägg från mig, det tar sig vill jag lova!
 
 
 
Ligger fortfarande kvar i sängen medan resten av familjen åkt på handbollsträning. Ja, ni skall inte tro att jag ligger här och slappar, nej nej, det är faktiskt jobbar jag gör. En lite krånglig faktura med div uträkningar har jag skrivit och lite annat "sådant som måste fixas" är avklarat. Jag tror inte att jag har något riktigt bra (läs effektivt) system över fakturor, bilder, kundregister och sådant. Det går alltid åt för mycket tid till sådant som förr i tiden kallades pappersarbete. På sjukhuset hette det administrativ tid och i bloggvärlden verkar man ha en fablais för "must do´s" eller något liknande. Jag väljer nog att kalla det för ofakturerbar tid!
 
 
Nåväl, på tal om tid så är det plötsligt (och då menar jag sedan jag blev min egen) något som jag har alldeles för lite av. Vet inte när jag läste en helt vanlig ordinär skönlitterär bok senast, måste vara evigheter sedan...
 
 
 
 
 
 
Verkar vara mycket hallå kring Fifty Shades of Grey, är det någon som läst den måntro? Eller det kanske inte är en bok man "erkänner" att man läst... Har bara hört ett par korta recensioner där den blivit fullständigt dissad. Trots detta måste den väl ha något, då den kvalar in bland bäst sålda böckerna i världen någonsin?
 
 
Jag minns i början på 80-talet när jag i smyg läste Mitt livs Novell, som jag fått ärva av en äldre granntjej. Ögonen var stora som tefat, kinderna rodnade och det värsta som hade kunnat hända var att mamma eller pappa hade "kommit på mig". Jag gömde tidningen under madrassen...
Kan Fifty Shades of Grey tänkas vara en Mitt livs Novell för vuxna 2012?
 
 
Nej nu är det nog bäst att jag tar och hoppar upp ur sängen och röjer upp lite här hemma. Fattar inte, så fort man inte plockar undan och torkar av i ett kör, blir huset en enda mess av prylar överallt med inslag av flottfläckat kök (vem kom på att man man skall ha rostfria vitvaror?!) och tandkrämskletiga badrum...
 
 
Kram
 
Helena
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

Kicki i Åre sa...

Såg på Skavlan igår då författaren var med. Du får ge en recension senare :))

Kram

Tulipa sa...

Hej Helena!

Vad bra beskrivet!
Känner igen mig...

Böckerna jag hinner läsa nu för tiden är fååååå (älskar annars att läsa!),det är mycket "must dos" i bloggvärlden för det där som ska göras av olika slag, och hemmet som precis som du skriver behöver konstant plock och städning, hur ser det egentligen annars ut...disaster...
Tur att det är lika för oss alla arbetande mammor!

Kram!

Room of karma sa...

Ja, här har jag detsamma. Det är ständigt mat in, mat ut, disk och tvätt mm. Men inget är så avslappnade som en skön bok. Man glömmer verkligen allt annat runt om kring en. Nu fick jag en idé om att släppa datorn och faktiskt gå och sätta mig i soffan med en gó bok! Tack för tipset.

Ha en fortsatt god kväll!

Kram CC

Psst! gillar att du bloggar på igen:) Kramizzzzzzzzzz

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Ska bli spännande att höra vad du tycker om boken:-)
Kram Victoria

Related Posts with Thumbnails