12 juli 2009

Josef Frank

Bild: Svenskt Tenn


Foto: Helena


Jag är barnsligt förtjust i tyger och möbler från Josef Frank...

Den stora drömmen är att få klä om våra två soffor i vardagsrummet i ett vackert tyg från Svenskt Tenn!
Men som ni vet är ju dessa tyger inte helt gratis, så jag fortsätter drömma ett tag till, och önskar mig samtidigt det urtjusiga soffbordet 2139 i almrot/valnöt av Josef Frank!


Så länge nöjer jag mig med att sy kuddar i "Franktyger"!
Det här tyget Gröna fåglar ropade jag in på Tradera! En helt ny stuvbit för 400 kr som räckte till framsidan på tre kuddar! Till baksidan tog jag ett billigare enfärgat tyg med samma struktur.
Sparade säkert 2000 kronor på det lilla pysslet!

3 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Vilka fina kuddar

Livet de la crème sa...

Ja du, vem skulle inte vilja ha soffor klädda i Frank-tyg! Vi har samma tyg på våra stolsitsar i glasverandan som du har sytt kuddar av, älskar Gröna fåglar! Tyvärr motsvarar kvalitén inte priset, tyget är ganska skört och förlorar färg i tvätt. Jag brukar tvätta mina kuddöverdrag och stolsitsar i 30 grader med ulltvättmedel.

Ha en skön måndag, här lyser faktiskt solen!

anna sa...

Josef Frank är fantastisk! eller var kanske man ska säga, att göra något som håller så länge är en konst i sig!

Related Posts with Thumbnails