15 april 2010

Monsoon Children

.
.
Godkväll ute i stugorna!
.
Dagen har tillbringats på Öppna Förskolan, där Lillan tycker att det är så kul att vara, mamma kanske inte är lika förtjust, vill vara ute, men vad gör man inte! I och med att Lillan inte har börjat på "dagis", och behöver träffa jämnåriga barn, känner jag vissa dagar att "Hello, varför är det inga mammor i lekparken? Jag kan inte vara ensam om att vara hemma med mitt barn!" och så måste jag åka till ÖF!
.
Näväl, den planerade resan till Oslo imorgon är inställd, pga stängda flygplatser! Det blir en skön hemmahelg istället med trevligt restaurangbesök med släkten! Höll alltså på att missa en trevlig kväll med supermat på stadens kanske bästa restaurang, men nu blir jag med!
.
Kul att så många vill vara med i utlottningen av kudden! Du har på dig ända fram till Valborgsmässoafton, så om du inte redan gjort det, häng på endera dagen du med!
.
Förra helgen när jag var i Oslo, hittade jag, min vana trogen, ett klädmärke, Monsoon, som jag blev mycket förtjust i, men aldrig sett i Sverige! Ni som varit med ett tag kanske kommerihåg att jag föll för och skrev om ChillNorway och My Cinnamongirl vid resor till Oslo tidigare i vår! Det är så kul när man hittar butiker som säljer märken man inte hittar överallt! Jag skrev också tidigare om de fina avslappnade modet från Melmelli (som var nytt för mig) och tyckte det var kul när jag hittade det hos Butik Bazaar i Västerås!
.
I helgen som var handlade jag lite kläder till Lillan från just Monsoon (ett brittiskt märke tror jag), och jag är så nöjd! Verkar vara himla bra kvalitet, det är jättefina kläder och priserna är toppen! Typ som H&M plus någon tjuga! Skall definitivt handla mer nästa gång jag reser dit!
.
Här kommer lite bilder från deras hemsida, och jag kunde verkligen inte hejda mig, tog nästan samtliga inspirationsbilder för att jag tycker att de är så fantastiskt vackra! Bilderna är underbara, man blir så glad av dem! Fotografen måste vara ett geni, stylisten likaså!
.
Enjoy!
.












.

.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Brukar kika in på Monsoons brittiska webshop. De har verkligen superfina kläder. Tror jag har googlat någon gång och kom fram till att det finns någon butik i Göteborg som säljer Monsoon.
Har aldrig provat dem men skulle gärna vilja, det får bli en tripp till Oslo :-)
/Camilla

Jenny sa...

Åhh, vilka söta kläder!

Johanna sa...

Jo i London fanns det Monsoon på fler ställen, minns jag. Gillade den affären när jag bodde i London för ett tag sen. Jättefina kläder!

På vår udde! sa...

Camilla: En tripp till Oslo måste du gøra oavsett!

Jenny: Visst ær de, du skulle bara se butiken!

Johanna: Ja jag gillear dem jættemycket! Var in dær idag och hittade massor!

Tack før era kommentarer!

Related Posts with Thumbnails