12 mars 2011

Tiden går så fort (och snart är det vår!)

.
.
Hej på er!


Dagarna och veckorna rasar på i ett otroligt tempo, och mycket händer just nu. Ibland känns det som om veckorna består av måndagar och fredagar!




Här hemma är det bara ett dammigt kaos, efter att de börjat riva i badrummet. Min kära M och jag åkte runt idag och försökte hitta de rätta dusch och badkranarna. Fanns inte så mycket att välja på och fasiken vad dyyyrt det var...

Vi bestämde oss för en rktigt stor rund väggfast duschgrunka, ni vet en sådan som kommer rätt ut från väggen a la badhus och faktiskt en köksblandare (!) till badkaret. Visar bilder när allt är klart, vi hoppas på typ 4 veckor eller något sådant. Lillan och jag sticker till Lofsdalen med bästa väninnan och hennes son nästa vecka, skall bli så mysigt, och väldigt skönt att slippa stöket och byggdammet här hemma!



Jag lyckades för några dagar sedan med konststycket att slå sönder ett av mina objektiv.Typiskt, allt här hemma verkar gå sönder just nu... Varför samtidigt?! Nå väl, jag köpte i alla fall ett nytt igår och valde ett Nikon 35 mm 1,8 (efter mångas rekommendationer). Jag är så ivrig att få testa det, men har inte hunnit. Kastade mig iväg ut 10 min idag för att åtminstone få prova ett par bilder i dagsljus. Tror att detta objektiv var ett riktigt bra val!




Kram till Er som fortfarande hänger kvar trots att jag inte längre
är så flink att uppdatera!


Helena
.
.

10 kommentarer:

mammaxtre sa...

Bilderna är superfina. Vilken miljö!

All fly renoveringskaos är ett helt rätt beslut att fatta :-)

Ha det gott

Linruz sa...

Ja vart tar veckorna vägen?
Trist men objektivet men kul med ett nytt.
Ha en fin vecka.
Kram kram
Lina

Anonym sa...

Fina bilder, de andas vår.
Kul att badrums renoveringen har kommit igång.

Kram Camilla

Anonym sa...

Oj vilka härliga bilder! Ska nog tipsa maken om det där objektivet :). Jo, just det ja, om man vill få tag på vvs-grejer billigare så ska man kolla rinkabyror.se där är det oftast väldigt mycket billigare än i butikerna. vi köpte bla duschväggar och blandare (samt alla rör) därifrån och fick smidigt levererat till dörr. Lycka till med renoveringen! Hoppas vi får se bilder sen :).
Häls.Mini

Helena - ullvi32 sa...

Ha det så skönt i fjällen!
Ska bli spännande att se badrummet sen, kanske vi får lite inspiration till vårat som skall börjas efter sommaren tror vi :)

Anonym sa...

Klart vi hänger med!!Jättefina bilder ha det så skönt på ledigheten!!Kram

lottasworld.blogg.se sa...

Ett mycket bra val, står själv på tur att köpa ett sådant! Objektiv alltså ;)

Tina sa...

Hej Helena. Vad kul att du hittade min blogg! Ja, jag har så "tråkigt" =) nu när jag inte har något att renovera så det får bli lite bloggande istället. Ska försöka komma igång att läsa andra bloggar också! (Sakta men säkert) MEN vilka vackra bilder du tar! Har sagt det förut och säger det igen: Du borde bli fotograf!!! Kram

Anonym sa...

Lämnar inte i första taget. Vackra bilder.
Kram

Teres sa...

Åh så vackra vinterbilder!

mvh/ Teres

Related Posts with Thumbnails