18 augusti 2009

Golvletande

jj
j
Har hittat THE FLOOR!
Bara måste ha!
Hjärtat och jag har idag farit runt och tittat på golv!
Inte ett enda som föll mig på läppen så att säga...
Det närmaste vi kom var ett vanligt furu-plankgolv som jag tyckte att vi skulle måla...
j
j
Hjärtat trodde att det skulle vara för mjukt och lätt bli skadat...
Jag har hela tiden sett ett golv, i mitt huvud,
och nu hittade jag det på bild!
j
j
j
j
Lätt som en plätt!
Hemnet!!!
Svartvaxat plankgolv är det vi skall ha!!!
Gissar att man bara "vaxarpå" lite om det blir skadat, och dessutom gör det inget om det ser använt ut!
j
j

5 kommentarer:

j e n n y sa...

Å! Det där golvet var riktigt, riktigt snyggt!!! Frågan e bara om det ingår en egen städerska när man köper det!?? ..hade aldrig fixat att ha ett golv där varenda dammkorn syns, för jag tycker det e pest å städa..! Men vad gör man inte för det estetiska!?!? Go for it girl och låt mannen dammsuga! ;)

På vår udde! sa...

Familjen i Uttran verkar ha flera olika färger på sina golv oh hon skriver att dammet syns lika pra på det vita...

Vad vet jag, har blivit varnad fler än en gång!!!

Tycker bara att det är så toksnyggt och skulle passa oss perfa!

s.m.i.l.e sa...

Superfint! Men du... hoppas du gillar att dammsuga. Ofta. För svarta golv är hopplösa dammsamlare. Men snygga! Som sjutton!

Oj då, såg precis att det var mer än jag som kommenterat om dammet.

Lycka till vad du än väljer.

Livet de la crème sa...

Jag säger det igen, dammet syns om inte mer så lika mycket på våra vitmålade som på våra svartvaxade golv. Ett plus för de vaxade golven är att det är ljuvligt att gå barfota på dem, de blir så mjuka! Jag röstar för svartvaxade!

Søstrene Andersen sa...

Er enig i at dere må gå for det svarte gulvet.. man blir alltid frarådet de uvanlige tingene og fargene, men det er det som gjør prikken over i'en :)
Det positivet er jo at du kommer til å ha et fantastik flott gulv som er støvsugd og rent hele tiden;)))

Related Posts with Thumbnails