22 augusti 2009

Hästar

lk
kl
Regnet öser ned idag och himlen är jämntjockt grå, det är varmt och vindstilla!
Ofta när det är sådant väder tänker jag på min tidigare "ryttarkarriär" och blir sugen på att rida...
Det var alltid så skönt att rida när vädret var på det viset! Inte för varmt, inga dryga insekter, mjukt i backen och ingen vind som busade upp hästarna!
För tio år sedan kretsade hela mitt liv kring hästar och ridning, tills jag en dag fick nog, sålde hästen skaffade mig en utbildning och lämnade hästtiden bakom mig!
Nu för tiden nöjer jag mig med att titta på de vackra djuren och hoppas lite på att Lillan en dag kanske vill ha en ponny...
j
k




Eftersom jag inte längre är aktiv hade jag helt missat att den fantastiska hingsten Robin Z gått ur tiden...
Jag skulle tro att alla som varit i hästbranchen de senaste 20 åren har något slags förhållande till den hästen!
jj
k

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Klickade in på detta inlägg när jag surfade på din blogg! Jag och min kompis praoade (hur fasen stavas det...?) på Flyinge i Skåne och då pysslade vi om Robin Z!! Vi mockade och ryktade och till och med sadlade honom åt Peter Eriksson! Har aldrig skrivit på din blogg tidigare men jag gillar den skarpt! Min snart treåriga tös brukar tro att din flicka är hon ibland hihi.

Soliga och varma hälsningar från Florida! (Inte så varma i morgon, då kommer till och med vi få det kallt... Och med kallt menar jag väääldigt nära minus!)

Lotta

Related Posts with Thumbnails