12 oktober 2010

Lite lantlig charm

.
.
Hej igen!

Puh, målarna är färdiga och har packat sig iväg, nu återstår endast den nästintill omöjliga uppgiften att städa hela huset och bli kvitt slipdammet! Fint blev det, och såhär i efterhand ställer man sig ju alltid frågan "Varför har vi inte gjort detta tidigare?" Ja, det kan man ju undra...

Resten då?

Sedan vet ni hur det är när man börjar rusta - Oj, vad fult allt det andra blev plötsligt! Till exempel upptäckte vi just att det vitmålade trappräcket, och listerna där trappstegen sitter fast, är tokgula och fula mot de nya vita fina väggarna. Snabbt bestämde vi att målarna får återvända i nästa vecka för att måla även detta. Jag kan väl också tillägga att jag använt all min övertalningsförmåga, och min kvinnliga list, för att övertyga min älskling om att hela trappen skulle bli vit! Neps, där gick jag bet... Trappstegen får fortsätta att vara... Ek!!!

Lite inredning också

Såhär på kvällskvisten lägger jag ut lite fina inspirerande bilder till er! Ibland drabbas jag av en längtan efter gammaldags lantlig charm. De här bilderna är alldeles lagom gammaldags charmiga tycker jag!




Jättefin kran och så snyggt med kaklad fönsterbräda!




Just precis en sådan spis skulle jag vilja ha. Golvet med förresten, riktigt läckert!




Inte helt olikt vårt vardagsrum, med de stora fönsterpartierna faktiskt, fattar bara inte gardinerna riktigt...  Sen är det ju sofforna, jag bara måste fixa våra soffor! Man ser ju på en gång att hela rummet kommer att bli heeelt annorlunda bara de blir vita!

Nej, hej, nu måste jag sätta igång med att städa köket så att man åtminstone kan äta en god frukost där i morgon!

På återseende!
.
.
.

7 kommentarer:

Stines Hjem - Livet på landet sa...

FLOTT inspirasjon :)

HOUSE of ADELA sa...

Ljuvliga bilder du visar och jag tror det blir jättefint hos er! Ser fram emot bilder senare kanske?=) Härligt med renovering och sen få städa upp och fixa!

Kram
Adela

Line fra huset på landet sa...

Så spennende med oppussing hos dere da! Håper vi får se når det er ferdig?;)
Nydelig det kjøkkenet du viser her. Veldig, veldig sjarmerende!
God kveld.
Klem,Line

Camillasnyahem sa...

Sipdamm tar ett tag att bli av med, man tror man städat överallt, men det kikar fram låååång tid efteråt med! Försök att inte bli galen! :)

Kan du inte säga till maken att du verkligen sa till målarna att de inte skulle måla trappstegen men att de måste missuppfattat dig? Haha! ;)

Hanna sa...

Det är inte lätt när det man skall vara två om inredningen... Ibland tycker jag det känns som att min sambo bara sätter sig emot av principskäl :) Det är ju jag som har bättre smak, kan han inte fatta det?! Skämt åsido, ni har förresten ett underbart hem och jag älskar alla fina bilderna i bloggen. Försöker också lära mig lite av dina tagna fotografier, själv är jag URUSEL på att ta kort. Men nog intresserad. Kanske man kan lära sig!? Ha en underbar onsdag!

Anonym sa...

Hej Helena,

Det är jag den anonyma (hihi) som frågade om läkemedelsberäkning...

Jag får själv min legitimation om exakt 3 månader. :)

KRAMIS!

Linruz sa...

Förstår att det är skönt att de är klara.
Ser fram emot bilder sedan kanske????
kram och ha en fin dag
Lina

Related Posts with Thumbnails