13 oktober 2010

Nöden har ingen lag...

.
.
Hej, hej!

Njuter av en lugn stund alldeles för mig själv. Lillan sover sött där uppe, vovven ligger bredvid mig och myser och de stora tjejrna och pappsen är iväg på sina sportaktiviteter. Vi har idag hjälptsåt att städa bort det värsta dammet och huset börjar se ut som ett hem igen, och inte en krigszon! I morgon kommer de och putsar fönstren och det skall bli sååå härligt! För jisses vad man retar sig på skitiga fönster nu när solen står så lågt på eftermiddagarna.

Tavelskrället

Som bekant är våra väggar nu vitmålade och fina, och helt utan tavlor eller annat upphängt. Då blir den stora frågan vad får komma upp igen, och vad blir ratat. Jaa, if you ask me hade nog rubbet fått åka till återbruket, men yet again, är vi ju två om att bestämma det. Årorna i hallen åker ut nu i alla fall, det fick jag bestämma (äntligen, kolla datumet på inlägget i länken!). Men den stora tavlan i köket vill min älskling ABSOLUT ha upp på väggen, SUCK säger jag! Det vill jag verkligen inte, men hjärtat tycker att det är den som gör hela köket... Obegripligt men, men!

Lite färg kan göra susen...

Funderat länge på att måla om den lite själv. Hi, hi, jag tror faktiskt inte att han skulle märka något! Bara ändra motivet och färgerna liiiite! Hittade bilden nedan för längesedan och sparade den för att jag tycker att det är så vackra färger! En sväng förbi Panduro i morgon är nog en god idé! Kanske kanske blir tavlan och jag lite bättre kompisar då!

:)



Fortsättning följer...
.
.
.

1 kommentar:

signerat 71 sa...

Jag väntar med spänning på vad som hände rhemma hos er:)
Kram J

Related Posts with Thumbnails