29 mars 2012

Första frissabesöket

.
.
Påsklovet närmar sig supersnabbt men hela fjällsemestern är på väg att gå om intet.
Varför tänker ni då, jo för ser ni, det finns nästan ingen snö kvar! Det är busvarmt i fjällen och snön smälter med en rasande fart. Kanhända blir vi hemma helt enkelt... Känns ju sådär, kan jag väl säga, med tanke på det stundande bygget där uppe... Apropå det, så skall vi ha möte med byggarna veckan efter påsk, de har räknat ut ett pris och har en plan... spännande :-)))


Något helt annat


Förra veckan var Lillan till frissan för första gången. Söta Matilda på Salong Jonas tog hand om min lilla Guldlock som var sååå allvarlig och koncentrerad genom hela proceduren.
 Oj vad hon hade sett fram mot detta!




Ett och då menar jag verkligen bara ett enda leende lyckades jag locka fram och fick förevigat.
Sedan var det 100% allvar och koncentration som gällde!




Fota Lillfisen efteråt, var inte helt enkelt. Att sitta hos frissan i 45 minuter, med en mamma som flippade ur fullständigt med kameran, utan att kunna sticka därifrån, var liksom enough!




Ja, såhär blev det till slut...

 -Ghaaaa mamma, sluta med kameran!!!


Hurm... jag kanske får ta och skärpa till mig en aning med mitt fotande....
(skäms)


Helena
.
.
.

3 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Så härligt! Och så lik mamma hon är såg jag nu, på den leende bilden :). Ha en toppendag! Kram Jennifer

Kicki i Åre sa...

Hon är ju så himla söt!

Har hört att det snöar i fjällen nu och att det ska vara minusgrader ett tag. Så förhoppningsvis blir det fin fin skidåkning i påsk.
Sitter på Arlanda och ska hemåt och hoppas att snörapporten stämmer ! Jag är inte färdig med vårvintern ! :))
Kram

Eddan sa...

Det blir nog en ovanligt snöfattig påsk iår :-(. Jag bor i Funäsdalen och här nere i byn är det väldigt tomt på snö men i backarna och på fjället är det väl rätt skapligt - iaf fläckvis. Det har blåst enormt mycket denna vinter så den lilla snö som kommit har ju lagt sig i drivor.

Ska bli spännande att få se er nya fjällstuga :-)!

Kram från Anette

Related Posts with Thumbnails