30 mars 2012

Det man väljer att se

.
.
Med en kamera och en egen blogg kan man verkligen frisera sin tillvaro lite. Livet kan med några klick framställas som lite enklare och lite mindre friktionsfritt. Här tex berättade jag om den tråkiga historien som pågått i flera år med våra vänstra grannar. Den historien hade ni ingen aning om, trots att ni kanske hängt med i bloggen i sedan start. En himla tråkig historia btw, som smidigt hade kunnat lösas med lite ödmjukhet inför lagen och sin omgivning...

Vi bor som ni kanske vet längst ut på en udde och har grannar till höger om oss också, men de syns nästan aldrig eftersom vi har ganska mycket träd och buskar mellan våra tomter,
och den sidan har jag aldrig visat er!  




Från fönstren på husets högra sida ser man ut över sjön,
speciellt tydligt då det inte är blad på träden alltså. Vackert är det om man höjer blicken en smula och vi skulle gärna ta ned all sly som skymmer utsikten om det inte vore för att...





Grannens tomt är värsta sortens skrotupplag!!! Kanske inte syns så bra på bilden som är tagen i Lillans rum, men där finns verkligen en miljard med bråte och annat elände där... trist...men...


Grannen har sålt!!! Vi skall få nya grannar och kanske, kanske, kan vi nu röja upp på den sidan tomten och få öppet och fritt ut mot vattnet på den sidan också! Nu finns ju alltid risken att de smackar upp ett stort hus mitt i vägen, och det må va´ hänt, men hur de än gör lär de bli bättre i alla fall...
tror jag...eh, eller vill jag tro i alla fall...


 Önskar er en riktigt härlig fredag!


Kram Helena
.
.
.

  

4 kommentarer:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hoppas det blir lite bättre nu då!

Härligt att frissera till det, men det finns ju i de alla flesta hem vissa hörn/rum etc där det inte är pimpat!

KRAM

mitt liv som jag sa...

Åh hoppas ni får bättre tur med de nya grannarna. Ha en toppenbra helg! Kram Jennifer

Anonym sa...

Tycker det är riktigt dålig stil att hänga ut enskilda personer på en blogg som dom förmodligen själva känner till... Vad man har på sin tomt är väl upp till den som bor där... Sätt upp en häck där el förlorar du sjöutsikt då. Man kan ju välja att se positivt ell er negativt på saker.. Tyvärr lägger människor väldigt mycket energi på att prata skit om andra till andra... sådant sprider sig som en löpeld! Hoppas du får nya trevliga grannar som slipper irritera dig så det sprids lite positiv energi

På vår udde! sa...

Det man har på sin tomt är upp till var och en så länge det inte blir en sanitär olägenhet med skadedjur som följd, och det kan inte en häck som skymmer sjöutsikten eller ej hjälpa... Jag tror dessutom inte att jag någonsin varken sagt eller skrivigt att nuläget irriterar mig. Vi ser bara fram emot att få lära känna ny grannar så småning om!

Vänligen
Helena

Related Posts with Thumbnails