24 februari 2010

En dag i mörker


,
.
.

Den här dagen har genomlidits i ett töcken av huvudvärk och starka mediciner - Migrän!
Tittar på klockan och räknar timmarna till nästa gång jag kan ta nya smärtstillande tabletter...
Minsta insats känns som världens företag!
.
Tildis har haft världens tristaste dag, men inte tjurat en enda gång för det, hon har roat sig själv mest och krupit upp i min famn emellanåt, som för att trösta!
.
Snart är den här dagen slut för min del och pappa tar över!
Jag hoppas att jag kan möta morgondagen med en klar knopp!
,
..

17 kommentarer:

Anonym sa...

Min djupaste sympati. Jag drabbas också ibland. Det är att sjunka rakt ned i mörkret. Det bästa är när man lyckas häva attacken och det bara planar ut. Med hopp om en bättre dag i morgon då!

Åsa sa...

Krya på dig. Min son (13 år) har också migrän jag brukar spola kallt vatten på en handuk och lägga den på hans panna. Då brukar han somna ifrån det en liten stund. Din blogg är fantastisk är inne nästan varje dag.

MITT VITA HUS sa...

Usch hemskt ju:( krya på dig stor kram Mia

På vår udde! sa...

Weronica: Tack för din sympati, visst är det bara hemskt! Hoppas att jag mår bättre imorgon men jag vet att det brukar kunna hålla i sig några dagar dessvärre...

Åsa: Stackars pojk, skönt med en mamma som pysslar om en önskar att min mamma var här med en kall handduk på min panna! Vad roigt att du gillar min blogg, tack!

Mia: Mår skrutt, tack för din hälsning! Kram back to u!

Helenas loggbok sa...

Stackars dig, hoppas verkligen det har blivit bättre tills imorgon!
Stor kram
Helena

Ocean showroom sa...

Usch, stackare! Hoppas verkligen att det försvinner efter en god natt. Så söt lillan är nedanför. Wilma älskar också att bada! :-)Kram och god natt Alexandra

På vår udde! sa...

Helena och Alexandra: Tack för era hälsningar, känner mig bättre idag, men inte helt återställd, tar väl ett par dagar...
Kram på er!

Ocean showroom sa...

Huff, så slitsomt med migrene!
Håper du har sovet den av deg og har våknet piggere i dag!
Klem, Lene

På vår udde! sa...

Lene: Tack söta för din hälsning! Känner mig bättre idag och skall försöka ge mig ut en sväng med lillan och vovven! Lite frisk luft gör mig nog gott! Kram på dig och ha en lysande dag!

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Stackare! Migrän e hemskt!

Kry på dig!

På vår udde! sa...

STIL- Inredning & Design: Ja, migrän är verkligen hemskt, finns inget man kan göra liksom... Som tur är känns det lite bättre idag!

Signe 1 sa...

Åhh härligt att du mår bättre idag! Migrän kan sänka vem som helst, lider oxå av det till och från, men inte i lika stor omfattning som dig, stackare!

Stora kramen Sofia

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hoppas du mår bättre!

Kortet är underbart! Ett riktigt vackert mamma/barn-kort!

Kram caroline

På vår udde! sa...

Sofia: Jasså du lide också av det då vet du hur jobbigt det är! Den här dagen har varit rätt ok faktiskt!

Caroline: Jag tyckte också att bilden blev bra. Den illustrerar verkligen gårdagen. Märkt, grått och trist men med mycket gos och kärlek!

Kram på er båda två!

Gabriella sa...

Vad skönt att du är på bättringsvägen! Migrän är olidligt, verkligen. Hade ofta migrän som liten men hade turen att den "växte bort".

Mycket fin bild på dig och T!
Hoppas du får njuta av helgen!

/Bella

sara sa...

Hoppas dagen idag har varit lite bättre! Tack för din kommentar, alltid lika roligt att få upp ögonen för nya bloggar! en av anledningarna till att det är så roligt att blogga själv. Att "prata" med människor som man inte skulle komma i kontakt med annars med samma intressen som man själv, sitta framför datorn och småle igenkännande, love it!
(kanoten tex...å skrapa rutan utan handskar.... :-)

Hoppas du får en mysig migränfri helg! Kram Sara

På vår udde! sa...

Bella: Tack! Tycker också att bilden var fin! SKönt att migränen växte bort, det är inte att leka med...

Sara: Instämmer helt, det är ju det som är så kul med bloggandet! Tror jag får en skön migränfri helg faktiskt!

Ha det bra och trevlig helg!

Related Posts with Thumbnails