26 februari 2010

Hjärtesaker

.
.
Jag tror att vi alla har saker i våra hem som betyder extra mycket för oss eller som kanske påminner oss om något speciellt! Sådana saker som gör att hemmet blir personligt och hemtrevligt! Ibland är det vackra saker som vi vill ha framme och ibland är det bara saker som vi helt enkelt inte kan göra oss av med...
..
Jag har fotat lite saker här hemma, lite minnessaker och lite saker som jag tycker är speciellt fina, som jag vill visa er! Igår visade jag Mateusljusstakarna som är mina absoluta favvo ljusstakar!
..
..
.
Idag visar jag den här tavlan! Det är en karta över Sydostasien! Den har en vacker ram och är målad i ljusa fina pasteller! Vi köpte den när vi var på resa på Borneo i Malaysia. Vi hade ett väldigt sjå med att få hem tavlan. Vi bytte plan flera gånger under resan hem, och till slut var vi så trötta på att släpa den tunga tavlan på flygplatser, att vi var nära att lämna den i Frankfurt! Jag är mycket förtjust i tavlan och är glad att vi orkade släpa den den sista biten!
.
.
.
.
Snittblommor kan man aldrig ha för mycket av hemma! Den här vackra buketten var det "någon" som kom hem med igår!
...
Ha en härlig helg alla gulliga bloggisar!
.
...

9 kommentarer:

mamma muh sa...

Vilken underbar bukett Helena!
Because you worth it! tror jag givaren tänkte!:)

Kram fr. hon som tabbar sig!!

Hannah sa...

Hej, tycker jättemycket om din blogg och beundrar att du kan sy. Önskade att jag kunde det, men kanske kan jag lägga in en beställning på en gardin till köket?
Hlsn Hannah

Anonym sa...

Du har ett mycket fint hus med ett fantastiskt läge! Kul att läsa din blogg.

Har förstått att du jobbar i Oslo ibland. Jag har min syster i Oslo så min lillebror åker dit och jobbar som sjuksköterska ibland....ni kanske t.o.m. har träffats?! ;-)
Strax intill där min syster bor ligger Baerums Verk, har du varit där? Om inte kan jag verkligen rekommendera Verket Interiör som är en mycket inspirerande och köpframkallande inredningsbutik.

Kram Jessica

På vår udde! sa...

Mamma muh: Yes, I think I´m worth it!

Hannah: Oh vad roligt att du tycker om min blogg! Så glad jag blir! visst kan du beställa gardin till köket, de blir faktiskt väldigt fina! Du kan kontakta mig via min mail om du vill!

Jessica: Tack för dina vänliga ord! Vi trivs bra i huset och precis som du skriver är ju läget fantastiskt! Jag är tacksam över att ha förmånen att få bo såhär! Kan hända att jag har arbetat med din bror!
Ligger inredningsaffären i Baerum?

En härlig helg önskar jag er!

Anonym sa...

Ja, jag tror att den ligger i Baerum iaf. Min syster bor i Haslum och det tar bara 5-10 min med bil från henne så är man där. Baerums Verk är en gammal kvarn tror jag. Det är ett gammalt område med en massa små mysiga bodar och så är det som ett litet shoppingcenter där den här inredningsaffären ligger. Jag tycker den är toppen. De har mycket Lexington och så min favorit, Riviera Mason....Har du möjlighet ska du absolut ta dig dit! Ha en skön helg ni också! Jessica

Unknown sa...

Buketten var helt ljuvlig och tavlan likaså.
Camilla

a piece of happiness sa...

Man ska släpa hem minnen från resor. Själva släpade vi hem en träelefant vikt 16 kg!!!!!. Fick stoppa min käre man han ville ha en större egentligen. Vid incheckningen fick vi köpa extra handbagage och stuva om. trodde aldrig den skulle komma hem.

Kudden med toffsarna ser ut som en kudde de har på Mio men din ser bättre ut så jag tror inte att det är det???

På vår udde! sa...

Jessica: Sækert en trevlig butik som jag kanske får tillfælle att besøka vid ett annat besøk i Oslo!

Camilla: Tack! Tycker sjælv att bilderna blev bra!

Ha det bra alla och snart ær jag tillbaka med nya inlægg!

På vår udde! sa...

LiseLotte: Den elefanten ær sækert ett trevligt minne, och ni fnissar sækert gott nær ni tænker på bøket med att få hem den! Det ær ju just sådana saker som det ær så hærligt att omge sig med!
Kudden med toffsar ær inte från Mio den ær från Moderna Hem, och den andra har jag sytt sjælv med olika tyger från Designers Guild!

Related Posts with Thumbnails