18 februari 2010

Glad av färg

..
...
Jag har precis börjat att inreda huset svart-vitt och känner redan nu att jag faktiskt behöver färg för att känna mig riktigt glad! Svart och vitt är jättefint som bas men jag måste ha färgklickar här och där för att trivas! Lillans rum är en oas av färg, men där inne är vi ju nästan aldrig, blir väl mer när hon blir större gissar jag!
.......
I vardagsrummet på övervåningen är nästan allt vitt vilket gör det lätt att variera med olika färger. Har plockat fram lite färgade kuddar och en prickig pläd som piggar upp! Känner mig genast lite gladare varje gång jag kommer upp för trappen...
...
Vi har också köpt en fin läslampa, som vi verkligen saknat, från IKEA!
....
...!
....
När jag läser bloggar och lämnar kommentarer tycker jag att det är så kul när den man kommenterat hos svarar, oavsett vad man skrivit även om det kanske inte är en direkt fråga! Finfina bloggen Mitt vita hus tex. gör så och det tycker jag är toppen! Från och med nu skall jag också försöka göra så! Så om ni rara läsare lämnar kommentarer, håll ögonen öppna i kommentarsfältet under inlägget ni kommenterat, there might be something for you!
..........

14 kommentarer:

Lugna gatan sa...

Hej!
Såå fint det är med färg!! Helt underbart rum. Bilderna fullkomligt skiker VÅR och värme!! *Måste gå tillbaka för att titta en gång till.
Kramar /Jeanette

Anonym sa...

Hej!Du har det precis såm jag gillar det basen vit med färger..vist blir man mycke gladare av det!!Fina tulipaner säm passar så bra med dina super snygga själv syddakuddar!!är det små färgade pon pon du har pä en av dem ? Tulipaner är lux här nere i Italien då dåm kostar 15 euro för 5 st !!!!!Har åkså en liten 2 årig dotter.. Beatrice !!
Anna i Rom

Kristin sa...

Jeg også føler det sånn. Etter at vi pusset opp stuen er alt blitt lyst og fint, men jeg lengter etter fargeklattene. Har fargede lys, og noen nydelige hortensia som lyser opp, men nå er jeg på jakt etter en duk til å ha på stuebordet som kan friske opp litt. Gjerne i noen pastell/rosa farger.. Kankje jeg må vente til nærmere sommeren med å finne det... Uansett.. du har et helt nydelig hjem, og lillan er jo bare adoring:-) Stor klem Kristin

På vår udde! sa...

Jeanette: Ja visst blev det vårigt! Snart kommer mannen hem och kommer säkert fråga om det är påskpyntat!

Beatrice: 15 euro för 5 tulpaner jösses! Trodde faktiskt att blommor var billigare på "kontinenten"! Det som är på kudden kallas "bollfrans"!
Visst är 1-2 åringar helt ljuvliga!

Kristin: Tack för berömmet, kul att du tycker att vi har fint! Mannen och jag har inte riktigt samma smak så det får bli en del kompromisser, men hemmet börjar att ta sig...
Hortensior är underbara! Perfekta som färgkluttar i en stue!

Philia sa...

Nämen så fina vita + färgglada bilder vännen!!! Supervårigt snyggt!

Kram kram från vännen P

(Förväntar mig självklart en kommentar tillbaka nu gumman!:)

På vår udde! sa...

Philia: Nämen, beröm från min goda vän, den framgångsrika inredningsbloggaren Philia, inredningsoraklet själv! Den här dagen kommer jag att kommaihåg lääänge!
Kram på dig! :)

Linruz sa...

Jättefint med färg!!!!
Har den där lampan från Ikea jag med och älskar den verkligen...så mycket lampa för pengarna liksom.
Ta hand om dig nu.
Kram kram

MITT VITA HUS sa...

Åh sötis vad gulli du är:) Jag tycker det är så roligt när man kommunicerar lite i bloggvärlden och inte bara tittar på fina inlägg utan kanske lämnar en rad eller två:) Jag försöker alltid så långt det går att svara all men just nu ligger jag liiite efter pga det "vanliga" jobbet man behöver gå till;)

Underbara bilder du visar, gillar taket, det är så fint med trä tak:) Ha en lovely kväll:) Kram kram Mia

Anonym sa...

Hej,
så fint! var har du köpt soffan och fåtöljen? hälsningar inredningsintresserad i Stockholm

På vår udde! sa...

Linruz: Håller med, verkligen mycket lampa för pengarna! Känner redan att den kommer att bli en favvo!

Mia: Ja man kanske inte kommer att hinna svara på alla kommentarer när man jobbar och så, men jag skall försöka! Kul att du gillar bilderna! Tack!

Inredningsintresserad: Sofforna och fåtöljen är köpta på IKEA för typ 5-6 år sedan!

Anna sa...

Var har du hittat dina fina kuddar? Härliga färger!

Må så gott,
Anna

På vår udde! sa...

Anna: Den rosa kudden till höger har jag sytt själv av olika tyger från Designers Guild, den vita har jag också sytt själv. De två i fåtöljen har jag köpt på Moderna hem!

Anonym sa...

Ja.. och jag skulle blivit lite extra glad iaf du svarat ngt tillbaka till mig speciellt när jag hjälpte dig med svaret på var du kunde hitta jackan med tanke på att du sedan gjorde ett separat inlägg om den med även foto och länk... men men... bra att du kommit på att det alltid är trevligt med ett hej tillbaka iaf!

Mvh E ;)

På vår udde! sa...

Hej E: Tråkigt att du känner så, inte min mening att ignorera mina läsare på något sätt, alla era kommentarer är lika välkommna för mig! Har bara inte haft något bra system för kommentarerna, vet ju inte om personen ifråga går tillbaka och kollar om de inte ställt en direkt fråga...

Som jag gissar har du läst att jag from igår bestämt mig för att besvara/bemöta alla kommentarer till mina inlägg, innan dess har det varit lite si och så med den saken. Ber om ursäkt för det.

Vet inte om du sett det men efter att du tipsat om jackan skrev jag en kommentar på Gizmolinas blogg (hon har extremt mycket fler besökare än vad jag har) ang det (för det var väl därifrån du hittade till mig). Jag skrev:

"Ang. jackan: Fick svar från en gullig bloggis som hittade till mig via din blogg! Den heter Parajumper. Tydligen ett Italienskt märke som är poppis bland celeb. i Europa! Aldrig sett dem i Sverige, men tydligen tar NK in ett par varje år!"

Hoppas att svaret är ok, för dig, och jag kommer inte att lämna några kom mentarer "obesvarade" hädanefter!

Önskar dig en trevlg helg!
Mvh H

Related Posts with Thumbnails