19 februari 2010

En helt vanlig fredag

.

.
Jag är så jäkla trött på det här!
Nu räcker det!
...
Följande bilder är tagna helt utan finess, och dess enda syfte är att illustrera verkligheten en snöig fredag 2010!
.
Det har stormat en del inatt, så vad ser man när man öppnar dörren, jo en helt igendriven gång, omöjligt att ta sig ut utan att skotta, så himla trött på det!
......
... ........
......
Blir så här snöig när jag letar efter snökottaren i drivorna!
Burrr det blir blöta jeans sen...!
Lovar att det driver en del här ute på udden förresten...
.....n.....
.........
Skottar en för smal gång så vagnen fastnar!
Typiskt!
Guuud så drygt!
.......
.......
Måste skotta mer och då måste vovven in eftersom hon bara attackerar snöskottaren annars, och vad händer då? Lillan bryterihop och gallskriker när jag tar kopplet ifrån henne!
Kul?
Not!
. ...
...
Det är iskallt och jag är halvfuktig i håret, måste ha mössa, usch hittar aldrig någon snygg, tar någon av tonåringarnas och ser ut som Toker!
Inte kul!!!
l............
..........
Vantarna är kvar där inne och billen är helt igensnöad, orkar inte hämta vantar, skrapar snö barhänt och håller på att frysa ihjäl!
l......
.......
Är jämt ute i sista minuten, vilket betyder att jag behöver köra fort för att hinna fram. Går inte! Snöiga och moddiga vägar ett par månader nu!
Kommer alltid för sent...
t.........
.........
Känner mig stressad och irriterad på snön när jag kommer hem till mamma och pappa!
Allt det rinner av mig när mamma bjuder på pannbiff, potatis, lingon och saltgurka och Lillan är så här söt!
t.........
.....
Allt det som var så irriterande på dagen är fullständigt bortblåst när Lillan och jag åker hem på kvällen!
!
!.......
..........

8 kommentarer:

Hemmabloggaren sa...

Känner igen det där! Men ibland är allt man behöver att bli lite ompysslad och klappad på huvve'.

Kram på er i snödrivorna (som kommer att bli större och större heeela helgen) :D

Kristin sa...

For et herlig innlegg Helena! Her er det snøstorm i dag, og jeg er rimelig lei jeg også. Ikke en brøytebil å se på mils avstand....! Så i dag blir det kun inne på oss fire:-) Ha en deilig lørdag tross snø! Stor klem Kristin

På vår udde! sa...

Hemmabloggaren: Ja otroligt vad en liten klapp på huvve´gör med en...
Och du jag orkar verkligen inte med högre snödrivor...

Kristin: Innedag blir det för oss också, måste ut med hunden bara, usch vill inte, vill bara kura under täcket!

Gabriella sa...

Ja, den här vintern är inte att leka med. Och mer ser det ut att bli :-(
Vad bra du skriver, så målande! Skönt att dagen fick ett bra slut i alla fall!

Har följt din blogg ett tag nu och jag måste ju bara berömma dig för de himla vackra kuddarna du sytt!

Trevlig helg!
/Bella

Unknown sa...

Usch, det där ser inge vidare ut.
Själv tänker jag inte gå ut idag. Vi har ett hemskt väder.
Ha en skön helg.
//Camilla

På vår udde! sa...

Bella: Kul med en "ny" läsare! Tack för berömmet! Kuddarna är roliga att sy önskar bara att det fanns lite finare tyger här i stan... Ett besök på Svenskt Tenn i Stockholm står på agendan!

Natalja: Ja det är nog bäst att stanna inne en dag som denna! Kan ju faktiskt vara mysigt också!

Ha en toppenhelg alla rara!

chatarina sa...

Ja, usch vilken vinter..jag gick en promenad ute idag och höll på¨att blåsa bort..nu får det vara nog med snö!!
Ha en jättefin kväll
kram

På vår udde! sa...

Chatarina: Ännu en ny bekant, välkommen! Dina snöiga bilder hade kunnat vara här utanför, snö, snö, snö vart man än tittar!
Ha en härlig fortsättning på helgen!

Related Posts with Thumbnails