3 februari 2010

Snö, tulpaner och ny tavla

.........
,,,,,,,,,
..........
.......
Jag älskar tulpaner och försöker alltid att ha det hemma från jul fram till midsommar! Handlade en bunt med vackra lila och vita idag, när jag lunchade med min nu mer så framgångsrikt bloggande väninna Philia, och hennes lilla minsting!
....
.........
...
Det är mängder med snö här hos oss och idag har det blåst så huset skakat, vädrets yttringar blir ytterst påtagliga här ute på udden, vinden får upp en väldig fart över isen, drivorna blir många och långa!
....
...............
....
Jag målade förra veckan en massa ramar svarta, en tavelvägg (modell mindre) skall det det bli och sedan är det lite andra tavlor som skall placeras ut här och där. Bilderna som jag skulle framkalla försvann, som jag tidigare skrivit, ur datorn men det verkar som om vi har hittat en kille som skall ta sig an våra försvunna bilder nästa vecka, och bara jag får tillbaka dem skall jag förstora en bunt som skall ramas in!
.
..............
....
Den här bilden hann jag i alla fall förstora innan datamissen! Nu sitter den på väggen i
"hörnan som aldrig används till något, som har en obegriplig kanot i ett hörn..."!
....
..............
......
Planerna för den här delen av vardagsrummet har varit många skall ni veta...
* Sätta upp en vägg och få ett rum till.
* Göra myshörna med TV och sköna soffor.
* Bibliotek med tex. två Howardfåtöljer, snygga lampor och musikanläggning!
Den sist nämnda håller jag på!
...
........

3 kommentarer:

AnnaStina / Gizmolina sa...

Hej H!

Tack för din trevliga kommentar hos mig :) Jag vet vilken jacka du menar men kommer inte på hur namnet stavas? Sticker innom Tatler och checkar senast fredag och återkommer ! (går förbi butiken varje dag på väg till dagis).

Såg att du shoppat i butiken Pom D´api. Visst är den lovely ! Den ligger runt hörnet från där vi bor så det har blivit några skor därifrån genom åren till min dotter Johanna.. :)

Kul att du tog turen innom Daisy också men du fick nog inte se butiken från sin rätta sida pga salget. Det hade varit "kaos" från dag 1.

Önskar dig en flott dag! Kram! :)

Linruz sa...

Visst är det härligt att unna sig tulpaner denna årstid.
Ha en fin dag.
Kram Lina

Anonym sa...

Hej H!

Vilken mysig blogg du har!

Jag kan svara på vad Jackan heter, för jag har en sådan dunjacka själv som jag älskar!
(Modellen heter W-LIGHT LONG BEAR) Carolina Gynning äger en likadan modell av jacka har jag sett..och jackan är väldigt populär bland utländska kändiskretsar.

Märket är Parajumpers det är ca 3 år gammalt här i Sverige nu och ett italienskt märke.
LÄNK till deras hemsida;
http://seasonal.parajumpers.it/prodotti.asp?cat=2&stg=8&mrc=1

Jag har själv köpt min på SEALIFE på Sturegatan för 1.5 år sedan men även NK tar in några få varje år och så säljer webshopen YOOX också Parajumpers. (Finns säkert fler affärer i Sverige som säljer jackorna.)

Nu vet jag ju inte på vilken ort du bor och vilken affär som är närmast dig men man kan ju pröva att Googla på Parajumpers inom Sverige och kanske hitta någon annan butik närmare!

Lycka till,kan verkligen rekommendera jackan!

Mvh E

Related Posts with Thumbnails