2 februari 2010

Slapp helg och Pom D´api i Oslo

..
.....
Hemma på udden igen efter en annorlunda helg i Oslo! Meningen var att jag skulle jobba, men det blev det inte mycket av!
........
Jag skulle jobba på uppvakningen på ett privatsjukhus hela helgen, men på fredagen vid sjutiden gick min sista patient hem efter en liten operation och några nya patienter tog man inte emot under helgen, och inte opererade man då heller, så det var bara att hänga runt i Oslo resten av helgen.
...........
Hem till Sverige kunde jag inte åka för jag skulle finnas till städes om någon av de opererade patienterna eventuellt skulle behöva reopereras under helgen! För den eventualiteten försågs jag med en nyckel till sjukhuset (!) och skickades "hem" på vakt!!! Något annorlunda kan man väl säga...
..........
Vad gör man då en helg i Oslo i slutet på Januari?! Söta syster Rosita och jag åt mycket godis, tittade på film och löste världsproblemen på kvällarna, och om man då som jag hamnat i en lägenhet på Bogstadveien (Oslos svar på Biblioteksgatan i Stockholm), ligger det väldigt nära till hands att man ganska snabbt gör av med alla pengar som man sitter där och tjänar!
...........
Jag gjorde några fynd!
..
......
..
De här super söta skorna inhandlades till lillan! De är i svart skinn med de röda rosorna broderade på! De är av märket Pom D´api och det hette även butiken jag köpte dem i! De hade de mest fantastiska barnskor jag någonsin skådat och hade jag bara haft råd hade jag köpt halva affären!
......
......

1 kommentar:

Ocean showroom sa...

Hejsan! Vilka söta skor du har köpt till din lilla sessa! Den butiken är helt underbar. Hur gick det med frisör? Fick du klippt dig? Ha en fin kväll. Här blir det semla nu. :-) Kram Alexandra

Related Posts with Thumbnails