22 februari 2010

In med det nya ut med det gamla

.
.
Ni vet hur det brukar bli när man börjar att renovera eller byta ut någon möbel eller något sådant, det gamla ser plötsligt så sunkigt ut att man vill byta ut allt annat också! Känns det igen?
....
Igår var vi och kollade på skänken jag skrev om i förra inlägget. Den var jättefin och vi bestämde direkt att vi skulle köpa den. Nästan omedelbart när vi bestämt oss sa vi , nästan i mun på varandra, -Näää nu skall kanoten och rottingstolarna ut, det oanvända hörnet i vardagsrummet måste användas till något! I nästa sekund såg vi båda två den perfekta lösningen framför oss, en extremt skön soffa, nästan som en säng faktiskt! Den är svart, riktigt låg och tokdjuuup, perfekt TVsoffa! En vit rya, den svarta skänken, en stor TV, den nya ljudanläggningen och massor med vita gardiner/draperier längs fönsterväggen och som rumsavdelare så kommer vi att ha världens skönaste TV/musikrum på nedervåningen!
.............
Jag har en längre tid varit motståndare till TV där nere men nu känns det självklart!
..........
Blocket here we come!
...
..
..........
.........
Som jag befarade gick inte de rosa kuddarna i TVrummet på övervåningen hem hos herrn i huset...
Hade det på känn liksom...
Han har en "thing" mot rosa tror jag! - Snälla älskling vad som helst utom rosa!!!
.
Ok! Det det är ju inte bara vi tjejer som bor här så det blir väl lite kuddsömnad framöver (puh, here we go again)! Jag vill ha färg där uppe så jag skulle gärna se en kavalkad av Josef Frankkuddar!
.....
Här är mina favoriter (om man nu inte skall välja några rosa inslag, och ha något som matchar de rödvita elefanterna som jag gillar skarpt)!
.
............
.......
Den här vinterek skulle passa himla bra där nere i den nya soffan och Estrid Erikssons elefanter är väl snart ett måste i var mans hem, så det vill jag också ha i sovrummet!
.
...............
.........
Om du lämnar en kommentar, komihåg att komma tillbaka och läsa vad jag kommenterar tillbaka!
...
...

11 kommentarer:

Linruz sa...

Ja vad är det med män och rosa???
Men här har jag faktiskt kunna smyga in lite rosa detaljer...trost en del protesterande.
Kul med lite shopping. Ska bli kul att se hur hörnet bli sedan.
Kram Lina

Ocean showroom sa...

Oh, yes! En kavalkad av Josef Frank-kuddar låter ursnyggt! Det är min plan med min kökssoffa. Har tyvärr inte kommit så långt ännu. Men självklart elefanterna i rött/vitt. ;-)Jag har frossat i rosa inne på Wilmas rum och så brukar jag använda en del rosa i dukningar. Det är ju en så fin färg! :-)Ha en strålande dag! Kram Alexandra

På vår udde! sa...

Lina: Jasså det är inte bara min man! Små detaljer funkar här och där men kuddarna, pläden och de rosa blommorna blev för mycket för min kära! :-) Jag är jätte spänd på "hörnet" tror det blir bra! Soffan kommer i slutet på veckan...

Alexandra: JF är en riktig favorit och rödvita elefanter har jag velat ha lääänge! Jag har också frossat i rosa i Tildas rum och Wilmas är jätte fint, helt i min stil!

Kram på er båda två och ha en toppendag!

MITT VITA HUS sa...

Hi hi min man tycker rosa är helt okej:) Ha har väl blivit lite skadad gemon alla åren med mig som är rosa tokig;) Det kommer bli såååå fint i tv rummet ju, väntar med spänning på nya bilder;) Ha en underbar dag i snön:) Stor kram Mia

ps. Josef är kanon jag har två teheran i svart och vitt and i löööv them;)

På vår udde! sa...

Mia: Jag visste att det fanns männ som gillar rosa :-)
Teheran är kanske min största favvo, men det känns som om jag skulle vilja matcha det med något... rosa...!!!
Kram på dig!

Livet de la crème sa...

Rosa som är så fint :) Som bekant är jag också en Frank-lover av stora mått. Teheran, Manhattan och Gröna fåglar är mina favoriter!
Ha en bra dag i snön!

Anonym sa...

Hej :) första gången jag lämnar kommentar ngnstans...jag älskar också josef frank och har paradiset över en stor vägg här hemma...Ha en mysig dag kram lis

chatarina sa...

Hej! Kul att titta in hos dig:) Rosa som är så fint!!att dom inte ser det..färgblinda mån tro:) Josef Frank blir nog jättebra...Ha en bra tisdag Kram

Helenas loggbok sa...

Hej Helena!
Tittar ofta in hos dig och tycker mycket om din blogg!
Jag gillar oxå Josef Frank men har inte så mycket mer än brickor. Ska skicka mannen på inköpsrunda nästa vecka när han är i Sverige. Skulle köpt lite elefanttyg och annat i julas när vi var i Sverige, men då kom snåljåpen fram och jag har ångrat mig sen dess!
Stor kram
Helena i Luxemburg
PS! vill du titta in på min blogg som är låst, så maila mig gärna! helenasloggbok@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!!Det är altid trevligt att läsa dina inlagg!Din renovering blir säkert hur fint såm helst!!Längtar tills jag får se foto på det!Älskar rosa och såm tur har min man ingenting emot det ...så jag har precis sytt färdigt min nya collection av rosa-vita o lila kuddar till våra vita såffor ;)!!Ha en fin dag!
Anna i Rom

På vår udde! sa...

Familjen i Uttran: Gröna fåglar var min "bästa JF" tidigare! Har sytt två kuddar i det och har en lampskärm med det! De får komma fram ur garderoben när soffan skall fyllas med nya kuddar!

Lis: Hej och välkommen till min blogg! Gissar att den vägen är himla snygg!

Chatarina: Kul att du ville titta in! Jag blir så glad när jag får kommentarer! Så kul att se vad ni tycker om saker och ting!

Helena: Känner igen det där med såljåpen, har hänt mig ett antal gånger också... Vad roligt att du gillar min blogg och att du lämnar en kommentar, det är så kul att få en liten bild av vilka som läser det jag skriver! Vill gärna kika in hos dig skickar ett mail lite senare! Hoppas mannen kommer hem med några godbitar då!

Anna: Se där, en till man som gillar rosa, varför skall min vara så krånglig? :-)
Synd att du inte har en blogg Anna, så vi fick se de där rosa kuddarna i de vita sofforna, säkert jättefint! Vore kul att kolla in livet i metropolen Rom! Aldrig funderat på en egen blogg?

Kram på er allesammans!

Related Posts with Thumbnails