16 juli 2011

I fönstret i mitt badrum

.
.
Hello alla fina!

Tack för att ni varit så snälla och lämnat så många fina kommentarer i förra inlägget (ni vågade väl inget annat, fniss). Söta fotade familjen verkar helnöjda och skall göra en förstoring till pappan i huset som fyller år. Alltså känns det riktigt bra nu, med nöjda uppdragsgivare och så era peppande kommentarer.
Tack ännu en gång!




Idag visar jag er lite pynt från badrumsfönstret,
 och tipsar om den läckra superlättskötta krukväxten som jag har där.


Sicksackbuske, eller corokia cotoneaster heter den. Den har smala krokiga stammar och absolut helt silvriga blad. Får du tag på en sådan, så har du en lättskött, tålig och oerhört dekorativ krukväxt i din ägo, antagligen för en lång tid framöver!


Jag tycker mycket om betong, det har en vacker grå färg, och så passar det bra till den avskalade stilen i badrummet. Buddahuvudet har jag köpt på Plantagen och krukan på Åhlens.




Snyggt och superväldoftande ljus, med rosdoft, från Lisbeth Dahl har jag köpt på Tullhuset (inte alls sådär våldsamt dyrt som fina doftljus kan vara, typ 110 kr tror jag). Det är också så fiffigt med den fina asken som man kan trä över ljuset när man inte använder det. Slipper liksom se ett halvnedbrunnet, trött ljus. Perfekt att ge bort som en liten present istället för en blomma tex.


Vet inte om ni kommer ihåg det, men jag ville så gärna ha carraramarmor på golvet i badrummet när vi gjorde om, men blev rådd att inte välja det, av typ alla. Jag kompromissade lite och valde klinkers till golvet, men fick in lite lyxig marmor ändå, eftersom jag bytte ut den trista blombrädan som tidigare var i vitmålad trä. Det blev jättestor skillnad, mycket snyggare, och jag fick min carraramarmor!

Tack och hej!
.
.
.

1 kommentar:

A House With A View sa...

Så fint du har det i badrummet! Superfint med marmor på blombrädan!! Tack för tipset om blomman. Jag har svårt att få något att överleva i mitt badrum, kanske denna funkar :)

Kraaaaaaaaaaam aka

Related Posts with Thumbnails