11 juli 2011

Miniatyrmöbel och spännande uppdrag som väntar

.
.
Oh, vad härligt det är med sommar,
jag njuter av varje sekund, och tänk så mycket enklare det är att ha kalas med mycket folk, när det är vackert väder och man kan vara både ute och inne! Kalaset igår gick fin fint, och jag hade bestämt mig redan på morgonen att denna gång skulle jag inte stressa upp mig, det fick "bli som det blir" liksom. Annars kan jag vara lite hopplös med just den biten, stressar som en galning för att allt skall vara perfekt och färdigt när gästerna kommer. Sur och tvär och något bossig mot övriga familjen blir jag dessvärre också... Men inte denna gången alltså. Trevligt kalas blev det, jag var lugn som en filbunke och alla var nöjda och glada!




Lillan, som i sin ny fina klänning strålade ikapp med solen hela dagen lång, kröp inte till kojs förrän klockan var en bra bit över elva, och gissa vem som sov ända till 12.10 idag?!




Många fina presenter fick hon vår lilla tjej,
mormor och morfar kom bland annat med denna fina lilla möbel
 med bänkar bord och ett litet parasoll.

 

 
Nu är det bäst att jag tar och rundar av denna dag,
imorgon skall jag upp tidigt eftersom ett urkul specialuppdrag väntar hela dagen!
Håll tummarna att det blir bra, så får ni se resultatet imorgon kväll.


Kram kram
.
.
.

3 kommentarer:

Linruz sa...

Känner igen mig i det där. Så lätt att stressa upp sig fär att allt ska vara perfekt och klart till gästerna kommer.
Skönt att du kunde bryta den onda vanan och istället kunna njuta av kalaset.
Kram kram
Lina

Therese sa...

Vilken härlig insikt du har kommit till:) Tyvärr är det ju bara en själv som märker av allt det där "perfekta" när det väl är dags.... så lika bra att låta bli från början;)

Härliga bilder till ett härligt kalas.

Kram Therese

Anna-Panna sa...

Haha, E X A K T!! Vad hemsk man är liksom. Jag brukar säga till sambon "Ska vi fira nyår hos oss i år"? "Kommer du greja det då? Du jobbar ju innan, du VET JU hur du blir".

Stackarn.

Sist vi då hade nåt var faktiskt midsommar (just nyår har aldrig blivit av) och då hade jag oxå bestämt mig för att inte bli sådär hysterisk innan...o det gick faktiskt bra.

Man har för höga krav på sig själv, helt klart.

KRAM

Related Posts with Thumbnails