19 juli 2011

Så mycket bättre

.
.
Vet inte hur ni har det i er trädgård, ni som har en förstås, men i min finns det en massa fula saker.
Med fula menar jag tex, röda skrikiga plasthinkar, gröna fula plastkorgar, en blå lång lina (att fästa vovven i) osv. Alltid när jag avslutar trädgårdsfixet för dagen, måste jag plocka undan allt och försöka stuva undan alla prylarna någonstans, där de inte syns. Ibland hinner, orkar eller glömmer jag bort det, och så ligger de där utspridda i trädgården. Sedan går jag under några dagar och retar mig på de färggranna inslagen i trädgården, men är för slö för att orka gå ut och plocka undan dem.




Nu har jag bestämt mig för att byta ut alla fula saker mot lite finare,
 så att det liksom inte gör något om man inte orkar plocka undan efter sig! De gröna plastkorgarna har jag bytt ut mot fina pilkorgar (eller, eh en i alla fall...), och så har jag köpt en fin zinkhink med trähandtag samt en ny zinkvattenkanna. Så mycket bättre blev det med andra ord, till en mycket liten peng dessutom, 49 kronor betalade jag för hinken på Nisses och 79 riksdaler fick jag hosta upp hos Ö & B för vattenkannan. Nästa sak att byta ut blir den blå vovvelinan, ett naturfärgat rep får det bli istället tror jag.
 Sedan är det bara resten kvar!


Kram
.
.
.


5 kommentarer:

re.do sa...

Låter mycket klokt! Och det är nog något som jag borde följa också...

På vår gata sa...

Jag införskaffade en fin vattenkanna i zink, att vattna med här hemma. Supersnygg! Maken gillade inte den. Den var för liten m.m., så istället införskaffade han en stor, ful, grön vattenkanna. Den pryder numera min trapp! :) Haha ha... Så kan det gå!

Kram Daniela

Anonym sa...

fattar inte varför ungarna inte kan vara nöjda med fina snygga träleksaker, sitta stilla o leka med fina grejor isf hemsk stor blå studsmatta, 380 fula plastvapen, hinkar ,spadar, bollar, men jag kommer väl sakna det när jag om ngr år står med min zinkkanna eller inte...:)))

Therese sa...

Bra lösning på ett "fult" problem! Om man bara har fina saker som man tycker om så kan man ju omöjligt störa sig när de ligger framme:)

Må så gott, kram Therese

Karin sa...

Smart drag! Här finns också en del plastiga saker som skämmer helheten :) Kram

Related Posts with Thumbnails