23 april 2010

Spännande vatten!

.
.
Äntligen tittar solen fram igen och värmer våra frusna själar!
.
Isen släppte sitt grepp om sjön för ungefär en vecka sedan och jag lovar att det finns en liten tjej som är väldigt nyfiken på det som guppar där nere! Lillan älskar allt vad vatten heter och sjön är inget undantag! Blir en del passande framöver kan man tänka...
.
Solen värmer skönt idag och i morse tog vi oss en premiärtur i pyjamas och nattlinne ute på altanen, gissa vem som började tjata om att bada???
.
. .
.
Nu skall vi iväg till mormor, där utflykt och picknick i skogen väntar!
.
Önskar er alla en härlig fredag!
.
.

12 kommentarer:

Ocean showroom sa...

Åh, det låter som en dag helt i min smak! :-) Jag önskar verkligen att barnens mormor och morfar bodde närmre. Ha en fin dag sötisar! Kramelikram Alexandra

a piece of happiness sa...

Det ser underbart ut.
Går tomten ända ner till vattnet?


LiseLotte

Milla sa...

Nu ska jag ta fasta på din uppmaning och lämna en kommentar faktiskt - lite dålig som man är på det när man hastar förbi...
Underbart med sol idag! Ruskigt har det varit i flera dar. För min del egen del blir det nog en liten lunch på altanen. Ha så jättebra denna härliga dag!

Line fra huset på landet sa...

Hei du ;) jeg tittet inn til deg via House of Philia. Så fin blogg du har. Jeg legger deg til min bloggliste, så kan jeg komme innom deg mer:)
Ønsker deg en fin helg !

Hemmabloggaren sa...

Åååå, jag skulle kunna dööö för den utsikten :D

Hoppas ni får en härlig helg.

Katarina sa...

Åh, vad mysigt med utflykt med mormor. Vi har just vinkat av "vår" mormor som bor alldeles för långt bort tycker vi :(
Trevlig helg! /Katarina

eva sa...

VAD HÄRLIGT ATT BO SÅ NÄRA VATTNET.VILKEN UTSIKT.
TREVLIG HELG.
EVA

Anonym sa...

Hej
Åh.. Ni verkar bo vackert, måste vara en Guds gåva att ha sådan utsikt!!
Hoppas ni hade en fin dag med mormor??
Jag är själv mormor åt två små töser, och de är jag så stolt över en Guldkant i tillvaron. Då vet ni alla vad ni har att se fram, emot..
Ha en fin Helg!!

MITT VITA HUS sa...

Ni har det härligt på udden minsann:)

ha en underbar fredag söta du! Kram kram M

Linruz sa...

Du bor verkligen som jag drömmer om att få bo.
Att vakna se vattnet och kunna gå ner och ta ett morgon dopp.
Låter mysig med picknick, hoppas att solen lös på er för här har det bäde regnat, snöat och skinit sol.
Snacka om aprilväder.
Ha en fin fredag
Kram kram Lina

Anna-Malin sa...

hej!

jag hittade dig för ett par dagar sedan.
vilken fin blogg!! jag gillar :)

nu ska jag se om jag kan få till det och vara med i din tävling. den där kudden har jag läääängtat efter.

ha en fin fredagskväll!

//anna-malin

På vår udde! sa...

Alexandra: Dagen var toppen, älskar att vara i skogen, och att vara där med mamma och min dotter gör det ännu trevligare!

LiseLotte: Ja, tomten går ned till vattnet där vi har en brygga med staket som löper längs hela strandlinjen.

Milla: Kul att du ville lämna ett litet spår! Det uppskattas!

Line: ad roligt att du gillar min blogg och vill komma tillbaka! Välkommen!

Hemmabloggaren: Inte på vintern när nordanvinden ligger på och tomten driver igen på nolltid och när det blåser från hörnen i sorummet så att näsan blir iskall...

Katarina: Jag är jätteglad att vi har både mormor, morfar och farmor, farfar inom 1 mils radie!

Eva: Det är toppen på sommaren och utsikten är faktiskt fantastisk året om! Jag är mycket glad för att jag får bo här!

Anonym: Jag känner mig faktiskt priviligerad över att vi har möjligheten att få bo såhär. Dagen med mormor var toppen! Tackar som frågar! Härligt för dig med två små! Grattis!

Mia: Nu börjar Udden bli härlig igen, vintern är ganska kall och blåsig...

Lina: Jag bor faktiskt så som jag själv drömmt om att bo! Bäst är när det är mitt i sommaren och man kan ta ett morgondopp från egen brygga! Naken rätt genom huset ned till bryggan och plums hoppa i! Härlig dag med mormor och lillan, även om aprillvädret gjorde sig påmind när i var på väg hemm...

Anna-Malin: Så kul att du hittat till mig och gillar min blogg!!! Du skall veta att du är en stor förebild för mig, inspireras varje dag av ditt fina foto och snygga hem!!! Skriv en kommentar under "Tävlingsinlägget" (du får ett nummer/lott där) och länka från din blogg så är du med i utlottningen!

Tack fina bloggisar för era härliga kommentare, jag blir så glad av det ni skriver till mig! Kram kram

Related Posts with Thumbnails