6 april 2010

Blommors förgänglighet och lite annat

.
.
Påsken är slut och alla vackra blommor som förgyllt vårt hus sjunger på sista versen! Tulpanerna jag köpte på torget är slut och jag kan inte säga att de åldrades med värdighet!
.
..
.
Men det har dessa tulpaner, som mellantjejen kom hem med, verkligen gjort! De är nästan som vackrast just nu! En speciell sort som är har många kronblad och faktiskt påminner om pioner!
.
..
.
"Björkriset" som inhämtades under en strapatsrik skogspromenad, med Lillan och vovven, visade sig vara något helt annat än just björkris... En salig blandning av olika trädarter var det visst som fick följa med in till oss!
.
..
.
Måste bara visa den här söta bilden!
Det verkar som om mitt älskade lilla "blötdjur" ser fram mot den kommande badsäsongen, eller vad tycker ni?!
.
.

4 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Jo, det är väl tyvärr så med tulpaner att det är lite som att köpa grisen i säcken. Man vet inte alltid vad man får. Jag har hittat en blomsterbutik som alltid håller väldigt hög klass och då blir det där jag köper dem numera.

Vilken underbar bild på er lilla tjej! :) Precis en sådan bild som riskerar att hamna på en studentskylt en dag. ;) Förhoppningsvis blir det en fin sommar så att hon får möjlighet att använda cyklopglasögonen mycket. :)

Sköt om er och ha en härlig dag!
Kram Lotta

Linruz sa...

Fniss hon ser ju bara fööör go ut i cyklopet.
Visst känns det tråkigt hur snabbt de sköna tulpanerna ger upp. Men håller med dig de du hade var riktigt snygga även halv vissna.
Måste ta mig en tur till plantskolan och köpa mig lite uteväxter jag med.
Ha en fin kväll
kram Lina

På vår udde! sa...

Lotta: Ja det är lurigt det där med blommor...
Vi håller tummarna sten hårt att vi får en fin sommar, det är vi värda efter den här vintern!

Lina: Visst är det härligt att handla växter! I love it!

Sköt om er!

Hemmabloggaren sa...

Härligt med cyklopträning redan i april och vad gör man inte för att få lite sommarkänslor. Kanske skulle ta och prova själv :D

Related Posts with Thumbnails