6 januari 2013

Haft semester

 
 
 
 
Hej på Er, och god fortsättning på det nya året!
 
 
Liten paus i bloggandet blev det visst när jag drog till fjällen med familjen över nyår. Vi har haft det så skönt och jag har inte ens öppnat datorn där uppe. Vi har åkt skidor (och jag var en totalkatastrof på det området i år visade det sig), slappat, sovit extremt länge, kollat bygget och surrat med byggaren. Givetvis har vi stött och blött idéer, och drömt om renovering av huset i stan. En och annan lösning för fjällhuset, som ännu inte är helt spikad (haha, det var ju lite vitsigt..), har vi också kommit fram till. En riktigt skön semester har vi alltså haft.
 
 
Jag älskar skidåkning, på tvären, inte på längden, den konsten har jag aldrig lyckats lära mig... Det är så härligt att kunna göra något tillsammans allihopa, på lika villkor liksom. Även om Lillan för det mesta håller i min stav när vi åker i de större backarna, så är hon med där uppe nu i alla fall!
 
 
Men... OMG vad dåligt tränad jag är!!! Har nog aldrig varit så dåligt tränad i hela mitt liv... Året som gått har jag varit helt uppslukad av att driva mitt lilla företag och inte en endaste minut knappt har ägnats åt träning. Huga, det måste bli ändring på det nu.
 
 
Motto för 2013 får bli de tre F:en... Forty, fit and fabulus!
(eller hur Marléne!)


Jaha, nu hade jag förstås ett gäng bilder som jag tänkt lägga in i det här inlägget, men no no no, gååår inte, måste var något vajsing på Blogger... Kanske funkar imorgon!


Nu blir det bingen, Natti natti!!!


Helena


 


2 kommentarer:

Lena - gott for sjalen sa...

Härligt det låter!

Har sett att flera blogger-bloggerskor haft problem med uppladdning. De har fått flera tips om att byta till Google Chrome som web-läsare istället. Verkar funka. Kanske kan vara rätt medicin för dig också.

Kram Lena

VivanDivanGoesFashion sa...

Härligt det låter, sååå skönt att vara ute i skidbackarna och få frisk luft, röra på sig och vara tillsammans :)

Vad gäller blogger har jag ett litet tips. Jag använder också blogger för min blogg men gör alla blogginlägg i Windows Live Writer (finns bara på PC och inte MAC). Då kan man skriva offline och pilla med bilder på ett mycket lättare och bättre sätt. Sen kopplar man bara sin blogg-adress till WLW och så publicerar man inlägget till bloggen när man är klar. Windows Live Writer är gratis och man får det när man installerar MSN.

Kram
/Vivvi

Related Posts with Thumbnails