18 januari 2013

Var sak har sin tid

 
 
 
Jaha, nu är det påskrivet och klart. En ny lycklig familj flyttar in på Udden i vår, och vi fortsätter vår resa tillsammans inne i stan. En epok går i graven och en ny tar vid.
Landet kontra staden, allt har sin tid.
 
 
 
 
 
 
Kan väl inte annat än att erkänna att det inte blev så många timmars sömn i natt, varken för mig eller M. Tankarna malde, har vi gjort rätt, kommer det här att bli bra nu...? Tänk om vi inte trivs inne i stan, längtar ut på landet igen och framför allt, tänk om vi kommer att sakna sjön och utsikten helt vansinnigt mycket...!!


Men men, vi har gjort det här nu i tio år, vi kan detta och nya utmaningar lockar. Vi har ett sjujäkla projekt framför oss, som skall ros i land, och det finns inte utrymme för grubblerier.
 
 
Vi har haft en fantastisk tid här ute, och Udden kommer alltid att ha en egen plats i mitt hjärta (trots det röda markteglet och ekköket, hihi), och vi kommer alltid att se tillbaka på vår tid här ute med glädje. Det har varit en mycket mycket lycklig tid (oj nu börjar jag visst gråta...), så mycket som hänt här!
 
 
Den stora utmaningen nu, ligger i att skapa oss ett hem, som skänker oss samma trygghet, värme och välbehag och känns lika självklart som detta hem gjort. Trots att M kallar det för
"VILLA Hur-fan-hamnade-vi -här..."! 
 
 
:-)
 
 
Det blir en spännande resa som jag hoppas ni vill följa med på!



Kram och ha en fin fredag
 
 
 
 

14 kommentarer:

Unknown sa...

Svindlande!! Men häftigt och spännande samtidigt. Lycka till med allt, ser fram emot att följa er i flytt och framtid.

Kram kram

Mamma o Pappa sa...

Grattis! Hoppas på det allra, allra bästa för Er. Kram.

Petra sa...

Grattis! Det ska bli så roligt att följa dig till ert nya hus. Men du får byta namn på bloggen va :)

Anonym sa...

Grattis!!! Kul att bara kunna fokusera på det nya!

Åsa sa...

Grattis!!! Vad roligt för Er!!
Ska bli så kul att få följa med Er till det nya huset via bloggen. Förresen, tänkte på en sak häromdagen - Vad har hänt med Er hund? Har inte läst om den på ett tag.... Har det hänt nåt eller har jag missat det?
Trevlig helg!

Kicki i Åre sa...

Grattis Helena !!
Skönt när allt är påskrivet.
Ni har ju kvar er fantastiska utsikt i fjällen iallafall :)

Lite ångest är det ju alltid när man lämnar något som man trivts med, vet hur det kändes när vi sålde huset i Sthlm med pool och sjöutsikt.. men jag ångrar mig absolut inte !!

Kommer såklart följa bloggen och era projekt med stort intresse!!

Kram

Room of karma sa...

Grattis!!!
Vad sköna ni är, "VILLA Hur-fan-hamnade-vi-här" Det är ju sådant som bara är för skönt med din blogg. Så ärlig och härlig!

Klart vi skall följa dig och din familj inne i stan:)♥ Skall bli super kul!



Kram och lycka till!

♥CC♥

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Det brukar bli bra!! Jag håller tummarna för att ni kommer att stormtrivas!! KRAM!

vita hjärtan på tråd sa...

Åhh, vad spännande!! Förstår att det känns vemodigt men allt ordnar sig nog till det bästa!

Att släppa taget är inte helt enkelt - tryggheten tar lätt över iband, så därför är jag så imponerad och inspirerad över att NI vågade ta steget!

Stort grattis och lycka till -kommer själkklart att följa eran resa och bli än mer inspirerad!

Är så glad för er skull!
Vad tycker barnen/"lillan" då?

Kram Linda

mammaxtre sa...

Åh vad ni är modiga. Förstår att det var ett svårt beslut. Grattis till försäljningen!

mitt liv som jag sa...

Härligt att ni fick det sålt och vilka lyckliga nya ägare, huset är ju bara så fint!
Men "VILLA Hur-fan-hamnade-vi-här" ser ju bara underbart fint ut och jag tror att ni kommer att trivas ypperligt där, blir roligt att följa er :).
Ha det gott! Kram Jennifer

Anonym sa...

Personligen ser jag att ni lämnar en härlig livsstil,
Hoppas ni inte ångrar er då ni har en del att stå i...och att lyckan inte alltid, innebär ett nytt renoveringsobjekt, låter kanske negativt, men talar av erfarenhet dessvärre.
Mvh Ruth.

Sofia sa...

Åh trött du är Ruth, som jag skrivit tidigare här så är vi ju alla olika vissa älskar renovering (jag) och vissa inte. Bara för att du har dåliga erfarenheter som jag tror bottnar i något helt annat en renovering så gäller väl inte det för alla andra? Jag säger stort grattis och kommer bli super skoj att få följa er resa!
Sofia

Anonym sa...

Åh vad spännande. Vi står oxå inför flytt/bygg projekt till en fantastiskt vacker plats, vid havet.En egen avskild plats. Vi flyttar tvärtemot er kan man säga!

Köpte ni Udden tillsammans eller bodde din man redan där ni träffades? Var du inte där från början är det ju dessutom desto lättare att gå vidare!

Lycka till!

Related Posts with Thumbnails