4 oktober 2011

Halldekoration

.
.
För att vara extremt inredningsintresserad med en egen inredningsblogg,
 måste jag säga att jag varit extremt dålig på att både visa inredning här på bloggen, och att fixa med inredningen hemma den sista tiden. Det har inte funnits varken tid eller inspiration till det, har bara varit så mycket den sista tiden. Mycket saker av det bra slaget vill jag tillägga, och då har inte inredningen här hemma och bloggen så hög prioritet. Men efter att jag nu varit hemma ett par dagar med en sjuk liten snorpa, har jag hunnit plöja igenom en massa nya inredningstidningar, fått en stor dos inspiration och börjar känna mig sugen på att fixa lite här hemma igen.



 
Tassade nyss ut i pyjamasen (japp, den sitter fortfarande på, trots att det snart är lunch, och jag har inga planer på att duscha ännu på ett tag...) och klippte av en höstig gren, med svarta bär och några röda löv på, som jag satte i en kanna i hallen. Läste i nya Plaza att Anna från Tullhuset berättade att det tar 7 sekunder för en person att bilda sig en uppfattning om ett hem man besöker, vilket förstås innebär att hallen är lika viktig som kök och vardagsrum. Så detta är vad som möter
 besökare hemma hos oss just nu!

Psst, kolla på listen till höger om sjuan, litet konstverk i bläck av vår treåring. Igår var det Tove Admans betongljusstakar som fick sig en liten tillpiffning...

Ha en fin dag!
.
.
.

7 kommentarer:

Kickan Style sa...

Oj, om det stämmer angående 7 sekunder, måste jag nog ta en omgång där hemma och rensa opp lite i hallen :)!

Ha en fin dag!
Kristina

annashusidingtuna sa...

Hej!
Jag läste det också i plaza och jag tror att det stämmer faktiskt...väldigt fint litet konstverk på er list...som jag aldrig hade sett om du inte hade påpekat det...
Väldigt fin hall!! Gillar din lilla tazzel som hänger i rummet bredvid också..
Kram Anna

Mariette sa...

Hej!

Visst är det väldigt trevligt att mötas av något vackert, ett tänt ljus eller en kvist blommor...det känns så direkt välkomnande.

Vilka fina porträttbilder du tagit!
Du är superduktig!!!

Kram Mariette

Linruz sa...

huuu hemska tanke.
För tillfället tror man nog att vi har öppnat skobutikmi vår hall.
Många skor är det i alla fall ;)
Kram Lina

Helena sa...

Hej, fina bilder som vanligt:) Ang din lilla " skärpning" om att svara på kommentarer:) Jag undrar/undrade ang inlägget 6 sept om du ev. vet var vitrinskåpet är inhandlat ? STORT lycka till med ditt företag i framtiden! // Helena

På vår Udde sa...

Hej Helena,

jag är ledsen men jag har ingen aning. Kan fråga tjejen som äger det när jag ser henne. Håll utkik efter svar!

Vänligen
Helena

Helena sa...

Hej, gulligt av dig- ska försöka ha koll på ev.svar:-) trevlig kväll i höst-blåsten..// Helena

Related Posts with Thumbnails