18 oktober 2011

Spännande viktigt möte idag

..
Ja, ha, som bekant är det från månadsskiftet slut på tryggheten med en lön som ploppar in på kontot varje månad. Nu är det liksom upp till mig vad jag gör av detta... Det känns inspirerande, peppande men också en smula skräckinjagande!

 När man jobbar som tex sjuksköterska, som jag gör/gjort tjänar man lika bra/dåligt oavsett om man är en superduktig hårt arbetande eller en apdålig slö sådan, vilket är lite märkligt tycker jag. Visst det kan skilja på några hundralappar men det är också allt. Som egen företagare har jag fått för mig att det det syns mer direkt om man är duktig/driftig och arbetar hårt.

För att inte satsa allt på bara ett kort, kommer jag att sprida mina insatser i lite olika verksamheter. Mina intresseområden kretsar kring det jag skriver om här på bloggen, dvs (förutom familjen då) inredning, fotografering och mode. Jag har för er beskrivit lite av min kommande verksamhet med Homestylingen som kommer att vara stommen, men de andra intressena kommer också att finnas med, och idag bär det av till Stockholm för ett mycket spännande möte! Denna gång handlar det om mitt intresse för kläder och mode...



Familjens lilla dam, som är en mycket bestämd liten sådan, speciellt när det kommer till kläder, hade ett väldigt bestyr innan vi kom iväg till ICA här om dagen...

Sommarhatten skulle absolut vara på, liksom den rosa sjalen, som snälla moster virkat. Och den matchande rosa väskan, som hon fått av storasyster, packades med Iphone och Hello Kitty läppglans innan den hängdes på den lilla armen!

Väl framme på ICA stoppade jag ned henne i kundvagnen och snurrade runt busfröt i full fart ute på parkering tills hon kiknade av skratt! Kunde bara inte låtabli att fota min lilla sessa mitt i farten!

Apropå fart... Det är nog bäst att jag ökar den nu så att jag inte missar tåget.
Håll tummarna för mig nu!

Kram Kram 
.
.
.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner verkligen igen de där små damernas bestämda åsikt om vad man ska ha på sig :) Kan inte bli mycket charmigare än så :) Hoppas mötet gick toppen! Kram!

Det ljuva livet i stan sa...

Jag tycker du är skitstark som vågar sluta på ditt jobb för att satsa på din dröm!

Det är inspirerande att läsa om kvinnor som vågar ta steget, för min egen dröm skulle vara att kombinera ett "vanligt" jobb med något som man gör för man tycker det är så himla kul (men får gärna ge lite cash också)!

Kram Frida

Related Posts with Thumbnails