5 oktober 2011

Dead easy!

.
.
Ibland blir jag bara så himla trött på att laga mat var eviga dag.
Eller, det är nog egentligen inte själva matlagandet jag blir trött på utan att först komma på olika rätter, och sedan handla hem allt som skall vara till. Det blir liksom samma samma jämt. Handlar samma saker och lagar samma rätter om och om igen...

Den senaste tiden har jag försökt att råda bot och bättring på just detta område, och idag snodde jag ihop en busenkel rätt jag hittade på ett receptblad inne på ICA.




1. Koka upp vattnet.

2. Fräs kryddorna och lite olivolja (ca 0,5 dl) i en kastrull.

3. Häll i den torra couscousen och vattnet, rör om och ställ åt sidan.

4. Stek korven och paprikan i bitar.

5. Skär gurkan och salladslöken i bitar.

6. Blanda alltsammans i en bunke, strö hackad persilja över, salta och peppra efter smak.

7. Lägg salladsblad i botten på en skål eller ett stort fat,
lägg den ljumma röran i mitten och servera med
matlagningsyoghurt!


Bon apetit!
.
.
.

4 kommentarer:

Dagar hos mig sa...

Gott, måste jag prova!

Anonym sa...

Preciiiis så känner jag åxå. Tack för tipset, ska genast prova!

christel sa...

Linas matkasse kanske.
Tack för en trevlig blogg
Hälsn
Christel

Dagar hos mig sa...

Ikväll lagar jag detta för andra gången. Så gott och lätt att laga! Tack för tips!

Related Posts with Thumbnails