29 oktober 2011

Liten förändring gör stor skillnad

.
.
Helt otroligt vad lätt det är att man blir hemmablind, eller att man fastnar och tänker att det såhär måste det vara det går inte att göra det på något annat sätt.

Jag har länge tänkt att vår matta som ändå är ca 310 x 220 cm känns alldeles för liten. Jag har alltså haft två soffor, med alla benen, plus ett bord uppe på mattan. Det är ju snyggt, dvs det är snyggt om man har en gigantisk matta som sträcker sig någon meter utanför runt om. Men har ni en aning om vad en så stor matta kostar?! Hua!




Vår matta stack ut typ 3 cm... Inte bra, inte bra...!
Ni vet säkert hur det kan vara när man får en idé som man inte kan släppa. Jag fick det i natt, när sista gästen lämnat festen. Jag tog helt sonika och vände på mattan innan jag hoppade i säng. Det var inte första gången vi möblerade om här hemma mitt i natten...




Myyycket bättre blev det! Känns mycket luftigare och helt enkelt rätt. Nu står liksom bara frambenen på mattan vilket gör att man ser mattan mer (den låg ju till större delen under sofforna och bordet tidigare) och det stora kala "dansgolvet" är nu mer klätt, mindre och inte så trist.




Fattar inte att jag inte gjorde detta på en gång när vi köpte mattan! Jag var nog bara så inställd på att hela soffgruppen skulle stå på mattan, för det hade jag läst någonstans...

Nu blir det åttaårskalas hos söta Syster Yster och hennes gulliga familj!


Have a Nice Day
.
.
.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt, du har en skön stil, inte så mainstreeam som så många andra bloggare.

Ha det bäst!
Lina

mammaxtre sa...

Jag skulle så gärna vilja ha två soffar mittemot varandra. Så trevligt det vore.

Ha det gott

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

skrattar...det där med att komma på att man ska möbler om mitt i natten låter som något som jag skulle kunna komma på med ......Det blev jättebra tycker jag .Precis som mammaxtre skiver älskar jag också när man har två soffor mittemot varandra...har tyvärr för litet själv för det .

Ha en fin vecka!
Pernilla

Anonym sa...

Hej,

Jag tycker att din soffmatta är jättesnygg och undrar var du har köpt den?

Tack på förhand!

// Pia

Related Posts with Thumbnails