26 oktober 2011

Preciiis såhär vill jag ha det!

.
.
Tack till Er som lämnade fina kommentarer till mitt inlägg från igår!

Anna/ Sand´s drömmar skrev:

Snyggt. Väldigt mycket likt finska Kannustalos "Lato"-modell

Jag blev naturligtvis nyfiken på hur det såg ut, Googlade på det och fann dessa bilder från det huset. Jag säger bara det, så jäkla snyggt! Mycket likt det vi tänkt oss i stilväg, tusen gånger större bara...








Förra helgen var vi och kollade på kaminer, och fastnade faktiskt för precis en sådan som den på bilden. Vi kollade på en modell som liksom går genom väggen, så att vi kan se elden både från vardagsrummet och sovrummet.

Trägolv blir det i storstugan, ett vitpigmenterat sådant tror jag.
 Inte orange ek i alla fall...




Vi kommer bara att få plats med en soffa, så den måste vara ganska rymlig och så måste den vara fluffig och skön! Älskar lösningen med det låga träbordet, den stoooora mattan och puffarna.




Smal ganska trång hall med platsbyggda garderober kommer vi också att ha. Kolla den urläckra lampan girls. Ännu en bild att inspireras av!




Snyggt, men hoppsan där tog nog våra ytor (och pengar) slut...




Just precis så som vi tänkt oss. Inga lister, svarta fönsterkarmar och sedan väggen direkt. Den storslagna utsikten från de stora fönstren mot fjällvärlden och fjället Sömlingshogna kommer att spela huvudrollen när vi inreder.



Jag tror att bilderna är tagna av en Koskinen

Svart, grått, vitt, betong, sten och trä, visst har jag väl skrivit det förut...

Som sagt, vårt hus framstår som en lekstuga i jämförelse med det här huset,
men det gör inget för det kommer i alla fall vara 
"vår alldeles egna lekstuga" som vi ritat, planerat och drömt om i många år!


See you!

.
.

6 kommentarer:

MIA på MITT VITA HUS sa...

Men åhhh vilka bilder:) Helt betagen så himla fint! Jag är säker på att ni kommer få minst lika fint:) Jag har den stora spegeln som syns på en av bilderna, den är superfin!

Kram M

Brunkullan sa...

Så fint! Men som du säger, inte speciellt likt de möjligheter man själv har med sin stuga!
Ibland drömmer vi dock om att riva innerväggar och öppna upp för en mer öppen planlösning. Samtidigt är det mysigt med den lilla 70-tals timmerstugan:)

Å den som hade pengar nog att bygga en stuga till;)

Kram Susanne

@my casa sa...

Åh vilket hem!!!
Men ert kommer bli minst lika bra, du vet det är inte STORLEKEN
det hänger på:)))

Dagar hos mig sa...

Fina bilder att inspireras av! Vår stuga i fjällen innehåller inget av det på bilderna. Det är en riktig furu(mar)dröm. Men det är i alla fall en stuga i fjällen, tjohoo!

mammaxtre sa...

Men så mycket inspiration det fanns att hämta hos dig.

Öppen spis på det sättet har jag inte sett tidigare, vad fint!

Så roligt att inreda en stuga tänker jag. Jag ser fram emot hur ni inreder.

Ha det fint

Lifestyle by Moi sa...

Riktigt snyggt.
Vi flyttar gärna in i morgon.

Related Posts with Thumbnails