22 april 2012

Försöker mig på en "dagens"

.
.
Phu, kan pusta ut liiite i alla fall, lite nytt jobb dök upp nu under helgen! Man kan liksom aldrig riktigt slappna av när man driver eget har jag märkt, känslan av att det går bra nu, men hur blir det sen? är liksom ständigt närvarande på något sätt...

Annars har vi haft en skön helg med besök av både nära och kära, och jag har inte lämnat udden sedan i fredags. Gillar att vara hemma!




Uppfriskande färger denna vår och sommar måste jag säga. Köpte för ett tag sedan denna orange t-shirt på Åhlens, för typ 99 kronor, och jag blir lika glad varje gång jag sätter på mig den! Kanske för att den går ovanligt bra ihop med mitt lite rödaktiga hår och för att den är av ekologisk super mjuk lite sladdrig bomull. Precis det jag gillar, så skönt.


Håller på och byter ut min garderob, eller vad man nu skall säga, så trött på alla bylsiga tunikor med volanger och annat tjafs. Tänkt att jag skall sälja dem, mina "Mollysar" och "Chillisar" alltså, är ni intersserade, skall jag ha en bloppis, vad tycker ni? Annars säljer
 jag dem på Tradera eller något.



Hade tänkt visa er något annat också, ett vintageplagg som jag är lite lätt kär i, men en liten dam med ett viktigt ärende kom emellan, så fotosessionen fick avbrytas... Btw, så känner jag mig skapligt fånig när jag fotar mig själv, det är lite lättare så länge jag är ensam hemma, men så fort risken finns att någon råkar se spektaklet känns det bara larvigt. Varför gör jag det då?
Jaaa... det kan man ju fråga sig...


Bästa veckan till ER!
.
..
.

19 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

U look stunning:) Gillar din stil och håller med, du passar så fint i den sälj du dina Mollys;)


Ha en alldels strålande dag, här lyser solen och jag mumsar frukost redo för en ny vecka:)

Massor kramar M

Anonym sa...

Snygging, färgen är din!

Anonym sa...

Snygg du är! och vi tycker om att du utsätter dig för att fota dig själv :). Och färgen orange är ju glädjens och lyckans färg så kanske själva färgen också hjälper till att få dig att känna dig glad :). Ha en bra vecka! Kram Jennifer

Anonym sa...

Hejsan, jag tycker du ska ha bloppis, alla andras bloppisar verkar gå jättebra så varför inte din. Annars finns ju Tradera kvar om du inte får kläderna sålda.

Tack för inspirerande läsning och klädtips som inte alltid kostar flera tusen. Jag tycker din blogg är fräsch och "jordnära" på ett positivt sätt. Den och du känns förankrad i verkligheten, om jag jämför med andra bloggar som ibland kan bli lite för mycket av det goda (jättedyra skor, kläder och väskor i massor).

Ha en trevlig vecka och lycka till med allt, kram Camilla (trogen läsare).

LIFE by TESS sa...

Så snygg du är! Själv håller jag fast i mina vollanger, etc. men gillar även den enklare stilen;)

Du är duktig som försöker dej på det egna fotandet av dejsjälv. Funderar själv på att skaffa mig ett stativ och fjärrutlösare men som du skriver skulle jag känna mig urfånig tror jag;)

Kram kram

Radhusdrömmar sa...

Snyggt! Gillar färgen och pumpsen var snygga.

Ha en bloppis, det är väl alltid lätt att sälja de märkena.

Kram
Johanna

Anonym sa...

Bloppis!!!!!! :))
Ps snygg du är i klackarna

Annica sa...

Snyggt!!! Precis min stil :). Tufft, snyggt och enkelt på samma gång! Fortsätt gärna med fler "dagens" :).

Anonym sa...

Hej. Håller med anonym. Du är så jordnära mot många andra bloggerskor. Där ska det vara dyra märken,dyra väskor, bara shopping hela tiden. Den ena värre än den tredje. Dom kan ju inte hinna använda allt. Jag är också trött på Mollysar. Har sålt en del. Tycker du ska ha bloppis. Fortsätt i din stil. Kram Helen

Kicki i Åre sa...

Du är super snyggelisnygg! :)
Vi har mycket orange på mitt jobb så jag har svårt att ha det privat, men det är snyggt!!

Kram

Anonym sa...

Sååå jättefina skor, ursnygga! Gillar också att titta in här ;-) Hur gick det med ditt altan/terassuppdrag? Skulle vara så kul att se lite från det.

Ha en bra vecka!
Åsa

Victoria Glosemeyer sa...

Så snygg du är! Och jag såg ditt underbara hem i senaste Plaza! Snyggt det med...
/Kram

@my casa sa...

Så snyggt, gillar också dessa "enkla,rena" kläder nu.
Volangernas tid är förbi...//Åsa

Anonym sa...

Vilka långa snygga ben!

Nej snälla bloggvärlden (eller kommentatorn ovan m.fl.), snälla börja inte att säga 'snyggelisnygg'. Det låter otroligt barnsligt.

Anonym sa...

Jo, men nu är det ju så här i bloggvärden att fler bloggerskor är sponsrade med varor som de ska göra ständig reklam för, så att "vi" ska köpa mer och de ska tjäna mer. Dessa voror är galet dyra och därför är det väldigt trevligt att få läsa och se varor som är minst lika snygga men till helt ok priser!Jag måste nog ta mig en tur till Åhlens snart! Tack för tipsen Helena! / Maria

Lena sa...

Snyggt.....gillar ditt vintageplagg!!
Klackar är alltid snyggt....det känns som om volangerna har haft sin tid även om många nu tycker om det!!!!


Trevlig tisdag

Lena

Ceciliaba sa...

Supersnyggt Helena! Jag är också supertrött på Mollysar och andra volangplagg... Finns vissa undantag men här har jag inte använt OM eller CN på ett par månader...känner inte för det längre...

MM sa...

Hallå snygging,

kikar in för att se hur det går för dig å blir galet imponerad av din snabba utveckling, verkligen super kul att se!!

Om du rensar å ska till att sälja så letar jag med ljus å lykta efter en Star Blouse från CN ifall du har nån sån i gömmorna

Ha det gott,
Kram,
Malin med boysen å nu även en liten S

Det ljuva livet i stan sa...

Jättesnygga kläder, enkla men ändå stunning liksom! :)

Känner precis samma sak, känns göör töntigt att stå och fota sig själv när andra kan se en! :D

Kram Frida

Related Posts with Thumbnails