19 april 2012

Skönaste dagen

.
.
Go´kväll go´kväll!


Oh, vilken skön dag jag haft idag, ledig och bara myst med Lillan hemma hos en
 kompis som bor ute på riktiga landet!




Japp, sådana här håriga busar har de en hel hög av!

När jag slutade på sjukhuset i höstas och startade min lilla verksamhet, hade jag tänkt att Lillan skulle gå på dagis 4 dagar i veckan. Jag skulle vara ledig en veckodag och bara göra typ ingenting annat än att vara med Lillan. Delvis har det blivit så, men inte fullt ut. När jag hade som mest jobb här under våren blev det nog 5 dagar på dagis några veckor i sträck... Det var ju liksom bara att köra på så länge jobben rullade in!


Så kul att de fortfarande leker tillsammans,
trots att min kompis son är 6 och min lilla skrutta är knappt 4!


Nu är det lugnare, jag har en del grejer som ligger, sådant som har kunnat vänta, som jag skall jag ta tag i nästa vecka, men sedan "vete sjutton... " vad jag skall göra... Fastighetsmarknaden står nästan helt stilla, ingen som får några lån... "Sälj din villa först, så får du låna till den nya sedan"! Ja, ha, vadå moment 22, när alla banker säger samma sak?! Kanske dyker upp några styling/foto jobb ändå, mäklarna jag jobbar åt är duktiga!


Hoppsan, försöker visst busa till det lite.
Resultatet blev... sådär...!

Annars kanske det är någon som är intresserad av lite inredningskonsultation i hemmet eller på kontoret, eller varför inte på altanen/uteplatsen?! Håller just nu på att ritar en stor uteplats åt en kund. Har kollat på massor av bilder så jag har många idéer som jag kan dela med mig av!




Kram

Helena
.
.
.

5 kommentarer:

Natasha @ Northern Light Design sa...

Congrats on taking the step to working your own business... you are very talented and your photography really speak to me, makes me wish for home!! :)

Anonym sa...

Hej hej...
Hade gärna anlitat dig om vi inte var ute i så dålig tid... Bor i Örebro och ska egentligen bara göra i ordning ett hörn i trädgården där det idag är slitna, fula stenplattor, ett tråkigt hörn-plank med risigt gammalt Vildvin på som vi tänkte ta bort... Men vi har plattläggare som ska lägga runt huset om 1-2 veckor och då lägger de ny marksten även på uteplatsen (en bit bort i trädgården)... sedan är bara frågan om man ska riva planket och sätta upp nytt, i en ny vinkel och om man ska ha ngn annan växt som klättrar... vi bor i ett 20-tals hus...
Men känns som om vi är lite sent ute....
Roligt att det går så bra för dig!

MVH Johanna

Lena sa...

Jobben dyker säkert upp....men jag förstår hur du känner, man vill ha ett jämt flöde!!!
Om man tittar på dina bilder så tror jag inte att det tar lång tid för dig att få fullt upp!!

Många fina & inspirerande bilder....

Lycka till!
Lena

Ester sa...

Det är bra att du får lite tid över till dig själv och din dotter! Precis som tidigare kommentarer så tror även jag att du kommer att få in fler jobb!

Lycka till!
Kram Ester

projecantasi sa...

Congratulations and good luck Helena!

Related Posts with Thumbnails