17 april 2012

På vår Udde idag

.
.
Gick ut en sväng för att få en smula luft och tog kameran med mig. Alla årstider har sin charm och trots att jag helt ärligt inte är helt förtjust i denna, som ofta är väldigt nyckfull (som idag, svinkallt), så tycker jag ändå att tidig vår har sina ljusglimtar. Det ligger så mycket förväntan i luften. Knopparna börjar spricka upp, många djur är högdräktiga och bara väntar på att få föda sina ungar, sommarlov och semestrar ligger framför oss och vi alla bara längtar sååå mycket efter solens värmande strålar. 




Sjön ligger precis spegelblank just nu, det är vackert trots att det mesta runt omkring är grått. Det är bara den smala mörkgrå remsan med skog på andra sidan sjön som markerar en gräns mellan himmel och vatten. Det känns som om det är långt kvar till badsäsongen...




Några änder guppar vid strandkanten, de är nästan tama och blir inte rädda när jag kommer med min kamera. Vi brukar mata dem, Lillan och jag!




Nejhej, nu måste jag jobba! Jag håller på och ritar en stor uteplats till en jättevilla inne i stan, snacka om att det är kul!!! Mitt första förslag skall levereras på fredag så det är nog
 bästa att jag sätter skaplig fart!

Ha en fin dag!
Helena
.
.
.

5 kommentarer:

Lisa sa...

Så otroligt vackert du bor, både ute o inne :)
Lisa

Victoria Glosemeyer sa...

Vackra bilder och vilket härligt hem du har!

Anonym sa...

Oh vilka vackra kort!Du bor underbart.

Kram Eva

Casa of Mia sa...

Vackra bilder! kram

mitt liv som jag sa...

Fint inlägg! Ha en bra kväll! Kram Jennifer

Related Posts with Thumbnails