11 april 2012

Det går bra nu och en "one hit wonder"

.
.
Hej hallå!


Hur har ni det ute i stugorna, allt väl? För min del har hela denna vecka präglats av dubbelbokade möten och jobb. Fattar inte hur det kunde bli såhär... Har fått lov att boka om, boka av och snurrat till det riktigt för mig. Skärpning, så kan man inte ha det om man skall driva egen företag!

För övrigt var jag hos tjejen som sköter min bokföring igår och vet ni vad?! Jag går med vinst!!! Alla investeringar är redan täckta (och det var faktiskt mycket mer än jag hade trott...) och nu står det ett stort + i kanten på alla siffror. Så in i hellskotta kul om man får uttrycka sig så! Måtte det bara fortsätta på det här spåret nu... Håll tummarna är ni snälla...!




Igår var jag på ett morgonmöte på stadshotellet, jag var inbjuden som gäst av BNI, 
är det någon som har någon erfarenhet av den organisationen?

BNI är en internationell organisation, med lokala förgreningar i en massa städer bland annat då i Västerås, där nätverkande står i centrum. Poängen är att man skall kunna utnyttja varandras affärskontakter. Det var trevligt och idén verkar bra, men sedan läste jag när jag kom hem att det kostar runt 10 000 kr/år att vara med... Hum, tål att tänka på...




Idag sitter jag framför datorn hela dagen. Ett nytt reportage som är sålt till Allt om trädgård skall skrivas och idag är det pelargonsticklingar jag skall grotta ned mig i, spännande! Precis som vid tidigare tillfällen är det Anne-Charlotte Anderssons bilder som skall få sig en text!




För en tid sedan fotade jag ett hem här i Västerås och de bilderna försöker jag nu att sälja. En tidning har tacka nej utan motivering och en tackade nej eftersom de redan hade allt för många liknande reportage... synd... men jag ger inte upp. Nu ligger bilderna hos en tredje tidning och jag väntar på svar.




En sak är säker, adrenalinpåslaget var betydligt mer framträdande vid min förra försäljning! Då flämtade jag en hel dag och höll på att svimma till och från...




Kanske var det bara en "one hit wonder" det reportaget som jag sålde i februari...?





 
Helena
.
.
.

9 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Kul att du går med +! Men jag förstår att varje grej som inbringar pengar, blir nervöst innan det är rott iland!
Min sambo blev egen för några år sedan! Han säljer glasfiberpooler åt Spa och bad! Jag tyckte han var galen, men det har funkat bra hittills! Han har varit inbjuden på några sådana fruksotmöten, men inte blivit medlem!!
Jag håller tummarna!
Kram Helena

Helena - ullvi32 sa...

Hej Helena!

Va roligt att det går så bra, men inte så konstigt för du är verkligen duktig på det du gör!
Du är en av mina favoritfotografer!
Pst, vid tillfälle, kan du inte visa lite utemiljöbilder, ja hur det ser ut hemma hos er!?
Ha det bra, kraaaam Helena

Madame Edith sa...

Nä, nu var det alldeles för länge sedan jag kikade in hos dig (och massor med andra härliga bloggar)

Är ju jättenyfiken på hur det går för dig med ditt nya företag så nu ska jag kika igenom din blogg för att få en liten uppdatering.

Ha det gott!

Kram/M

Lovely Things! sa...

Stort grattis till dig! Inte alls dåligt att du redan går med vinst, kul och givetvis får du ju blodad tand och stor kredit att du tog steget ut i det okända!!!
Kram Annika

LIFE by TESS sa...

Den trägne vinner Helena och jag tror på dej! Som allt annat har företagandet både sina toppar och dalar men jag håller mian tummar för dej.

Kram och kämpa på

Finas Pyssel sa...

Vad kul att det går bra för dig!!! Du var så modig som tog steget och startade eget. Klart jag håller tummarna för dig!

Kram Fina

Ester sa...

Roligt med plus i bokföringen så snart! Glöm bara inte bort dig själv!

Din "resa" från anställd till egen inspirerar mig och nu har vi ju fått kvitto på att det blev en framgång!

Kram Ester

Casa of Mia sa...

Roligt att det går så bra, jättekul!

messan sa...

Jag tror att det går bra...du tar så fina bilder.
Är glad att det går så bra för dig, stort grattis!
Kramar

Related Posts with Thumbnails