6 december 2011

D.I.Y och svar på några frågor

.
.

Äntligen!

Som vi har väntat på denna snö, och nu kom den till sist, även om det är väldit liiite så ligger den ialla fall där och lyser upp vår tillvaro, tjihoo! Genast känns allt mycket mer juligt, kottarna, stjärnorna, hyascinterna, amaryllisarna, lussebullarn och pepparkakorna "make sens" liksom.

Jag brukar nästan varje år göra egna granriskransar och hänga på ytterdörrarna, men i år har jag bara känt att det där med granris blir inte så effektfullt när det är 10 grader varmt och regn. Så i år gjorde jag ett superenkelt hjärta av lärk och ståltråd istället. Tyckte att det passade bra till
alla andra bara grenar på tomten.




Buxbomen, liksom olivträdet på baksidan, står fortfarande kvar ute,
 kanske skall jag ta in dem nu om kylan håller i sig...




Jag brukar ibland samla ihop de frågor jag får och svara på dem gemensamt. Dels är jag dålig på att svara i kommentarsfältet och sedan kan det ju hända att ni är fler som klurat på samma saker.

Lampskärmen i mellantjejens rum kommer från Tine K och jag har köpt den på Tullhuset där jag också köpt hjorten som är från House Doctor.

Överkastet i samma rum kommer från Day och det har jag köpt hos Atelje Fåtöljen.

Jag har ingen utbildning inom området för inredning och fotografering, självlärd!

Den runda grå (som faktiskt är svagt svagt mönstrad i lila/rosa) kudden, kommer från Day och jag har köpt den hos Atelje Fåtöljen.

Om du är intresserad av att köpa fårskinn kan du maila mig så vidarebefodrar jag kontakten.

Adventskalendern, som jag gjorde förra året, gjorde jag enkelt med en bit grovt linnetyg som jag sydde en tunnel upptill och en tunnel ned till och stoppade in trälister i. Siffrorna gjorde jag med vit färg och schabloner som jag köpte från Broarne. Sedan sydde jag fast silverringar under varje siffra.

Sideboardet i vardagsrummet är ett gammalt 90-tals ekbord som jag målat svart och bytt knoppar på.

Tröjan som jag har på mig på denna bild kommer från ChillNorway, och min kommer från Oslo men likadana finns på bland annat Tullhuset.


Det, var det, nu skall jag först tända mig en brasa och sedan jobba på, uppdrag väntar...


Kram Helena
.
.
.

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vilket fint hjärta du gjort.

Ha en fin kväll.

Anonym sa...

Var hittar du lärkträd?

Mvh L

Related Posts with Thumbnails