28 december 2011

Snacka om osis...

.
.
Hur sur får man bli?


Jag brukar verkligen bara vara så jäkla sämst på att vara ute i tid och planera saker och happenings. Inför detta nyår har jag bestämt mig att jag skall börja planerandet, inhandlandet och fixandet i god tid innan "the big day". Jag bara haaatar att alllltid vara ute i sista sekunden (som jag alltid är), får alltid migrän och är allmänt sur mot de krakar som befinner sig i mitt direkta närområde, samtidigt som jag håller på att stressa ihjäl mig.

Sagt och gjort, en runda på stan idag för ett första shoppingstråk. Strumpbyxor, vaser, blommor, nya champagneglas och lite annat smått och gott. So fare so good...

Mataffären nästa. Lite stearinljus, glödlampor, sköljmedel, mjölk och så några fina humrar. Härligt, jag lär mig, skall verkligen vara väl förberedd denna gång. Två kassar med nyårslull blev det. Ut med grejerna i bilen och sedan skall jag bara panta ett gäng flaskor (ni skänker väl pengarna till Rädda barnen?!) och burkar innan jag far hem.

Det är nu det händer... eller den är nu det måste ha hänt...

För när jag kommer hem är den (excuse moi) dj**la kassen med humrarna borta!!! Var i hela havet har den tagit vägen då??? Scenario 1: Jag har ställt kassen på backen när jag låser upp bilen, och glömmer skiten där, någon hittar kassen och jublar... Scenario 2: Jag glömmer att låsa bilen när jag går och pantar burkar och flaskor, och någon klåfingrig rackare, som är sugen på hummer, ser det och tycker att han eller hon har större rätt till de där humrarna än vad jag har. Hur som helst, hoppas att de smakar din  dj**el!!!

Tänkte att jag skulle matcha det här inlägget med en bild på en hummer. Googlar på hummer och vad är det första som poppar upp?
 Jo detta:




Nu känns det ju genast myyycket bättre, yea, right!!!

Det var en sådan här jag menade:


och jag hade tänkt göra något sådant här mumsigt med den!




Happ, nu blir det en ny vända till affären imorgon (surt). Men jag försöker tänka som min älskade M gör, och försöker lära mig, Var glad att du var ute i god tid denna gång, nu hinner du köpa nya! Tänk om det hade varit fredagskväll...

Positive thinking girls, positive thinking...


KRAM
.
.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Du är bara så rolig! Synd på hummern bara.

Kickan Style sa...

Vilken fräcking!!! Men verkligen tur att du hinner köpa ny hummer!! :)

Hoppas ni får en fin nyårsafton!

Anonym sa...

Jag håller med, du är för rolig! Fast jag kan tänka mig att det var så lagom roligt när du upptäckte det! Receptet ser gott ut, vill du dela med dig?

Gott nytt år!

Kram från Anna i Skåne

Anonym sa...

Fy vad tråkigt !
Har en vän som blev av med alla sina julkassar , mat och julklappar när någon bröt sig in i hennes bil.
Hon fick bita ihop och börja om....

Hoppas du hittar nya hummrar , såg smaskigt ut :)

Kram Kicki i Åre

Coolaannna sa...

Attans!! Vilken otur för dig..jag hade blivit galen men som sagt det hjälper ju inte!!

Hoppas att du får tag på nya! Jag har aldrig ätit hummer och är såå nyfiken på hur det smakar!

Ha en fin fortsatt dag!

Kram Anna

Casa of Mia sa...

Men, vilken grej! kram

Ceciliaba sa...

Förlåt att jag skrattar! Men det är det roligaste jag läst på länge....förstår dock att du är bedrövad...

Isa sa...

Här kommer en styrkekram. Lycka till med shoppandet imorgon.

Milla sa...

ÅH det är för härligt att ta del av din humor... men förstår din frustration. Hummer köper man ju inte varje dag precis, hoppas de inte var några a la 675 kr kilot som jag såg svenska kostar nu.... Ska passa på att köpa nåra, gratinerad hummer är ju för gott och det är ju inte så ofta man kan få tag på prisvärd hummor som nu. KRAM Milla

Mariette sa...

Herrejösses, inte vad man i första hand tänker på när ordet hummer dyker upp...

Vad trist med den försvunna påsen, vem vill gotta sig i stulet gods, måste smaka surt sa räven.

Nästa gång blir det bättre!

Gott Nytt År!

Kram Mariette

Related Posts with Thumbnails